نارضایتی بازنشستگان از امر همسان سازی حقوق بازنشستگان ادامه دارد و به نظر می رسد این طرح رو به خاموشی می رود.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پایان سال و زمان افزایش حقوق بازنشستگان، همچنان دغدغه های این صنف ادامه دارد. اعتراضات به عدم همسان سازی های صحیح و همچنین نبود عدالت افزایش حقوق ها میان بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی منجر شده است تا این مسئله مورد اهمیت واقع شود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دست بررسی

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور چندی پیش از همکاری این نهاد با وزارت کار برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داده بود و شریعتمداری نیز از کلید خوردن این طرح وعده داده بود اما متاسفانه این امر همچنان تحقق نیافته و آن ۷ هزار میلیارد تومانی به درستی میان بازنشستگان توزیع نشده است. عمده ترین مشکل نیز به بازنشستگان تامین اجتماعی که حدود ۵ میلیون نفر می شوند، باز می گردد چرا که این موضوع را از صندوق بازنشستگی لشکری جویا شدیم و جنین جوابی گرفتیم.

اولین دوره همسان سازی مهرماه انجام شد

محمد گودرزی رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح در گفت و گو با خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص همسان سازی حقوق های لشکری اظهار کرد: موضوع همسان سازی حقوق لشکری ها از اول مهر در  سطح کشور انجام شد و همه ی پیشکسوتان و بازنشستگان نیروهای مسلح از این  طرح استفاده کرده و حقوق آن ها بر این مبنا پرداخت می شود.

نهادهای دیگری نظیر وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، بانک ها و چند نهاد دیگر نیز در این امر موفق بودند اما یکی دیگر از نهاد های که در همسان سازی حقوق ها عقب مانده است. وزارت نفت و صندوق بازنشستگی این نهاد است.

هیئت امنا صندوق بازنشستگی موافق افزایش حقوق نبودند!

ابراهیم رادافزون، معاون اسبق ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺭﻳﺰﻯ ﻭ ﻧﻈﺎﺭﺕ ﺑﺮ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻫﻴﺪﺭﻭﻛﺮﺑﻮﺭﻯ وزارت نفت، در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره افزایش حقوق مستمری بازنشستگان صنعت نفت بیان کرد: هیئت رئیسه صندوق بازنشستگی صنعت نفت تصمیم گرفت که در چهارچوب افزایش‌هایی که دولت به حقوق مستمری بازنشستگان داده، افزایشی هم به مستمری بازنشستگان صنعت نفت بدهند که به همین دلیل پیشنهادی را ارائه کردند، اما در هیئت امنای صندوق مورد تایید قرار نگرفت.

او افزود: دلیل این مخالفت این است که درگذشته سیستم این صندوق به گونه‌ای بود که بر اساس تصمیمات هیئت مدیره شرکت ملی نفت و هیئت رئیسه آن مدیریت می‌شد، اما اکنون برای این صندوق یک هیئت امنا درست شده یعنی وزیر نفت به عنوان رئیس هیئت امناست و سایر اعضای این هیئت امنا نیز از بیرون مجموعه نفت آمده اند.

رادافزون گفت: هیئت رئیسه نیز اکنون به شکلی است که ۱۲ نفر از آن‌ها یا شاید بیشتر، غیر نفتی هستند. رئیس صندوق نیز باید دارای حس مددکاری می‌بود تا بتواند مشکلات و نگرانی‌های نیرو‌ها را درک و برای رفع آن‌ها تلاش کند.

او ادامه داد: رئیس فعلی هیئت رئیسه صندوق نفت، از همکاران سابق من بوده، ولی فاقد حس مددکاری است و سوابق مرتبط نیز ندارد. در هر حال، اکنون هیئت رئیسه تصمیم گرفته که در چهارچوب افزایش‌هایی که دولت افزایش در نظر گرفته، برای بازنشستگان صنعت نفت نیز، پیشنهادی ارائه کرده، اما این پیشنهاد  علی رغم تصویب در هیئت رئیسه، توسط هیئت امنای صندوق رد شده و مشخص نیست به چه دلیل این اتفاق افتاده است.


بیشتر بخوانید


این بازنشسته صنعت نفت بیان کرد: این اتفاق سبب شده که نگرانی در مورد مشکلات مالی صندوق به وجود بیاید چرا که این حقی بوده که دولت بر اساس میزان تورم برای بازنشستگان در نظر گرفته، اما وقتی هیئت رئیسه تصمیم به این افزایش می‌گیرد، هیئت امنا بیان می‌کند که اضافه حقوق بازنشستگان نفتی را برای شش ماه ابتدایی سال پرداخت نکنید.

او تاکید کرد: بنابراین مشخص می‌شود که وضعیت صندوق بازنشستگی صنعت نفت، مناسب نیست. اگر پول دارند و نمیخواهند پرداخت کنند، باید علت آن را به بازنشستگان بگویند. آقای وزیر نباید اعمال قدرت کند؛ این کار غلط است.

رادافزون ادامه داد: هر نیروی انسانی در هر سازمانی، بر اساس نوع برنامه نیروی انسانی می‌تواند انگیزه وابستگی به سازمان را زیاد کند. این مسئله در صنعت نفت یکی از فاکتور‌های اصلی بوده، اما اکنون متاسفانه می‌بینیم که توجهی زیادی به نیروی انسانی نمی‌شود.

وعده ادامه دار بودن همسان سازی حقوق بازنشستگان

این بازنشستگان در ادوار مختلف سراغ سازمان برنامه و بودجه نیز رفته آمد تا شاید با اعتراض خود راهی برای تامین مخارج زندگی خود پیدا کنند و هربار هم با حضور مسئولان این نهاد مواجه شدند. نوبخت وعده پرداخت همسان سازی و ادامه دار بودن آن را داده و معاونان وعده برگزاری جلسات هم اندیشی با نمایندگان این تشکل های بازنشستگی اما همچنان مشکل پاربرجاست.

محمودی، یکی از بازنشستگان تامین اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان، دلیل این نابسامانی را ناترازی میان دستگاه ها می داند و می گوید: وقتی رسیدگی به امر همسان سازی به چند نهاد تقسیم می شود اعمال مدیریت میان چند میلیون نفر امر طبیعی است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی نگاه آقای شریعتمداری را دارد و سازمان برنامه نگاه و سلیقه آقای نوبخت در نتیجه وضع بازنشستگان کشوری از ما بهتر است. از طرفی هم دولت همچنان به تامین اجتماعی بدهکار است و همین امر دست این نهاد برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کوتاه تر شده است. 

این بازنشسته تامین اجتماعی گفت: بهتر بود رسیدگی به امر حقوق بازنشستگان را به یک نهاد محول می کردند تا این هرج و مرج ها بوجود نیاید.

محاسبات نشان می دهد که متوسط حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بین ۲تا۳میلیون تومان است و با توجه به اینکه افزایش های سالیانه نظیر امتیاز ۱۰ قانون مقررات کشوری و سایر موارد بر آن ها اعمال نمی شود، تورم ۴۰ درصدی سایه سنگین تری را برای آن ها ایجاد می کند همچنان این دستگاه ها فکری به حال این قشر نکرده آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۲:۳۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
همسان سازی حقوق بازنشستگان متوقف شد؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
بی انصافی تا کجا ما بازنشسته های تامین اجتماعی نه از خدمات درمانی درست و حسابی برخورداریم نه وام ازدواج برای بچه هامون میدهند این هم حقوق... ببینید چه بر سرما می اورند چون کارگر بودیم باید این گونه باهامون رفتار شه...درس نخوندیم در عوض از ساعت 5 صبح تا 7 غروب سخت کار کردیم دلیل نمیشه چون سواد نداریم حقمون خورده شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
۴۰سال نفت وتامین اجتماعی وکار گران از کارمندان.حقوق ببشتر ورفا بیشتر داشتند حالا می خواهند با زیر بیست سال با کارمندان وکشو یها همسان شوند چقدر بی انصافی(داماد عروس ونوه خرج ومخارج شان به عهده تو نیست بروند خو شان کار کنند
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۹:۴۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
پدر بنده مستمری بگیر تامین اجتماعی هستش با 25 سال سابقه 2 میلیون تومن حقوق میگیره که با کسر بیمه و... یک میلیون و نهصد و هشتاد تومن حقوق میگیره این انصاف؟؟؟؟ کسی که 25 سال سابقه داشته باشه اینطوری بهش حقوق تعلق بگیره؟؟؟؟ کجاست این عدالت !
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۷:۲۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
من بابیست سال سابقه کار 2200میگیرم 7تا بچه 9تا نوه چطور میگن 2800پایین ترین حقوق بازنشسته هاست
Iran (Islamic Republic of)
اااا
۱۶:۴۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
دل خوش کردیم به اضافه حقوق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
سلام چرا حقوق بازنشستگان لشگری واریز نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
خدا عمر دولت ومسعولین رامتوقف کند ان شالله تمام فتنه زیر سر همین دزدان دولتی است دزدهای ازخدا نترس این پولهارا فرزندانشون میخورد عاقبت پول نجس راخاهند دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
خدا عمر دولت ومسعولین رامتوقف کند ان شالله تمام فتنه زیر سر همین دزدان دولتی است دزدهای ازخدا نترس این پولهارا فرزندانشون میخورد عاقبت پول نجس راخاهند دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
برادرمن معلم بازنشسته شش میلیون وخوردن میگیره خانمش هم کارشه سه نفرن 12 میلیون میگیرند ناراحتن من مستمری بگیر دومیلون وشصد میگیرم با چهارداماد دختر وسه نوه بنظرشما مسئولین بایدچکارکنمخدا لعنت کنه کسی که حق مارانمیده
Iran (Islamic Republic of)
امیری
۱۵:۱۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
برادر شما مدرک دارد ۳۰ سال حق بیمه پرداخت نموده تامین اجتماعی برخی ها فقط ۳ سال بیمه پرداخت کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
پیشنهاد میدم مسولین محترم ما بازنشسته های تامین اجتماعی رو جمع کنن بریزن تو دریا.بخدا هم ما راحت میشسم هم اونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
لااقل روشهای تضمینی و اسان خودکشی رو یاد بازنشسته های تامین اجتماعی بدید.نه حقوقی نه کرامتی .فقط تبعیض وتحقیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
با با حقوق های کارمندان تامین اجتماعی رو نگاه کنید بعد موافق افزایش حقوق دیگران هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
میدونستید ارتش دیگه به بازنشسته هاش جنس قسطی نمیده و خیلی از این بازنشسته ها دختر دم بخت دارند ،واقعاً کی داره این سیاست‌ها را پیش میبره خدا لعنتش کنه، حداقل ۶ تاشون رو خودم میشناسم و نگرانن برا دخترشون خواستگار بیاد اونم به خاطر جهیزیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
واقعا جگرم سوخت خدادرهمین دنیا ازسرشون نگذرد اون دنیایی وجود ندارد خدایا خستگارمیاد برادخترانمون باچه رویی جواب بدیم باچه درامدی بااین خرج سرسام اور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران را به کمبودبودجه ربط می دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
این جنایت واقعاً در حق بازنشستگان و مستمری بگیران نفت افتاد وهم اکنون حقوقهای ما از لشکری و کشوری کمتر شده لذااین اقدام یا هرچه زودتر درست شود ویادرب مجلس باید جواب این قشر زحمتکش را بدهند این درد بازنشستگان نفت است
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۴۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
فکنم // دیگه میخوان یواش یواش به معیشت مردم و پابرهنه ها رسیدگی کنن // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
بازنشستگان تامین اجتماعی دادشون در اومد چرا کسی جواب گو نیست ما حتی از بازنشستگان لشکری هم کمتر حقوق نیگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
عزیزم عزیزم خودتو به بازنشستگان لشگری قیاس میکنی کمترین سواد لشگریها به اندازه بالاترین سواد تامین اجتماعی هست تویک کارگر با مدرک 5ابتدایی بودی توقع داری به اندازه سرهنگ حقوق بگیری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
ای آقا با این طرز تفکرت آیا بین بازنستگان تامین اجتماعی با سواذتر ودرس خونده تر از تو نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
در جواب ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
من خودم فوق لیسانس با سی سال کار باز نشسته تامین اجتماعی هستم . یک شرکت با همکاران زدیم ومشغول کار هستیم راننده شرکت که برای کار شرکت استخدام کردیم سرهنگ باز نشسته ارتش است . یک همکار داشتم که ایشان هم بازنشسته شده و یک شرکت زده. ایشان در آمریکا در ناسا کار میکرده و داری مدرک دکترای PHD است . در ضمن من خودم در زمان سربازی ستوان دوم بودم و سواد نظامیان را کامل میدانم بخدا قسم سروان دانشکده افسری که از آشنایان خودم است جذر کلاس هشتم بلد نبود و به من می گفت یادم بده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
در جواب ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
پدر من با ششم ابتدایی بازنشسته لشکری 5600میگیره من هم با لیسانس الکترونیک از دانشگاه سراسری بازنشسته تامین اجتماعی 5600 میگیرم در سال 92 من 1400 میگرفتم و پدرم 700 می گرفت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
فکرکنم خودت یا بابات از بازنشستگان لشگری هستید .
Iran (Islamic Republic of)
میکاییل
۱۰:۵۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
بازنشسته لشگری و از ارتش بازنشسته شدهام به ان برادر عزیز میگویم در همه جا تبعیض هست ما بچه ناتنی هستیم و کبوتران دور حرم هستند که فقط راحت هستند گرانی که همه بازنشسته ها را شرمنده خانواده کرده فرزندانمان وقتی به ما نگاه میکنند ناامید میشوند چون میدانند برایشان چیزی نیستیم با وجود اینکه با لیسانس استخدام شدیم و بازنشسته شدیم اما پدران کشاورز مان مثل یک کوه بود در نظرما . تو خودت بقیه را از نا نوشته بخوان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
حالا شما خوبه بیاید برید به داد مستمری بگیران تامین اجتماعی برسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
واقعا خجالت آور هست این حقوق ها ... تمام مسئولین دولتی و مجلسی و نظامی و همه مسابقه افزایش درآمد و کسب ثروت برای خودشون هستن .. دیگه هیچ کس به فکر مردم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس ۲۷اسفند
۱۰:۳۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
چرابین کشوری ولشکری وتامین اجتماعی که هردوازقشربازنشته هستندفرق گذاشتید مکرما انسان نیستیم چطورموقع رای دادن برابریم شما مردم عادی راادم حساب نمی کنید مکر ماهشت سال دردفاع مقدس بادشمنان نه جنگیدیم واقعا بااین کرونی وبااین حقوق نا چیزمی توانیم زندگی کنیم چرا مارادرک نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
بترسید از حق الناس یکسان سازی صندوق های بازنشستگی را به سرانجامبرسانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
تبعیض بین لشگری و کشوری و تامین اجتماعی ..‌دلیاش باید قانونی و منطقی باشد
Netherlands
ا
۱۰:۰۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
همه چیز ایران برای کارکنان دولت هست حتی سهمیه استخدامی دوت از پدر به فرزند خودش میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
نه. خیر فقط بانکها اینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
قبل از حرف زدن اندکی تامل کن بعد بفرما بنده فوق لیسانس تربیت بدنی با چندین حکم قهرمانی در سطح کشور با ۳۶سال سن هنوزم بیکارم برادر و خواهرام هم همینطور با مدارک عالی بیکارن پدرم هم بازنشسته آموزش وپرورش هست پس چرا جایگزین نکردن و نمیکنن پس تهمت ناروا نزن این طرحها در بانکها و بعضی ادارات مثل اداره برق هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
نه چنین چیزی نیست ،نمی دونیم غصه بیکاری مونو بخوریم ،غصه سربار بودن بخوریم ،افسرده شدیم رفت از زندگیم هیچی نفهمیدیم‌،دیگه نشستیم منتظر جناب اجل بیاد راحتمون کنه،والله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
پدر من با 14 سال حق بیمه داره یک میلیون و سیصد هزار تومن حقوق میگیره . دیگه از بس هیچی ندارن بچه هاش هم زیاد خونشون نمیرن که مبادا بهشون فشار بیاد یا اینکه بچه ها با خودشون غذا می برن و خرید میکنن براشون ... خجالت زدگی توی چشم این پدر ...
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۴۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
اگه همسان سازی نکنید خدا خیرتون نده
اگه نکنید به حق این روز مبارک تیکه تیکه شید
اخه ما چه گناهی کردیم که باید2میلیون 800بگیریم یکی 40ملیون بگیره
بدکن احتساب د........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
کلا میخواستند حالا که تورم شدید شده اضافه حقوق پرداختی بابت سال نو و تورم را وصله همسان سازی چسبانده و رد بدن خجالت هم نمی کشند این زیاد شدن متوسط ۴۰ درصد از سال ۹۸ به ۹۹ جبران افزایش سالیانه و تورم هم نبود
آخرین اخبار