رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد گفت: همزمان با گرامیداشت هفته منابع طبیعی بیش از ۱۰ هزار اصله نهال جنگلی در این شهرستان غرس می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مسلم مرادی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد در مراسم کاشت نهال در بلوار ورودی شهر سروآباد که با حضور مسوولان شهرستانی برگزار شد گت: بیش از ۲۲ هزار اصله نهال صنوبر در اجرای طرح زراعت چوب نیز به صورت رایگان تحویل دوستداران طبیعت و متقاضیان خواهد شد.

او افزود: امسال به منظور احیای جنگل‌ها و کمک به معیشت خانوار‌های روستایی ۶۶ هکتار عملیات جنگل کاری در روستا‌های نسل و آلمانه با گونه اقتصادی بنه انجام شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد یادآور شد: همچنین به منظور غنی سازی مراتع ۱۰۰ هکتار عملیات بیولوژیک مرتع با کاشت گونه‌های مرتعی و دارویی توسط اداره منابع طبیعی شهرستان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام شد.

او اضافه کرد: به منظور جلوگیری از فرسایش خاک و مقابله با سیلاب‌های فصلی سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب عملیات مکانیکی آبخیزداری با احداث سد‌های رسوبگیر در حوزه‌های آبخیز این شهرستان انجام شد.

در مراسم درختکاری در شهرستان سروآباد ۵۰۰ اصل نهال درخت انار در بلوار ورودی شهر سروآباد توسط مسوولان شهرستانی و دوستداران طبیعت غرس شد.

۱۵ لغایت ۲۱ اسفند هرسال به نام هفته منابع طبیعی و درختکاری نامگذاری شده است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.