وبینار بین المللی چگونگی نمایه سازی نشریات در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: وبینار بین المللی چگونگی نمایه سازی نشریات در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و راهکار‌های ارتقای نشریات در رتبه بندی‌های جهانی به میزبانی شیراز برگزار شد.
 
دهقانی، بیان کرد: این کارگاه بین المللی مجازی با حضور سردبیران نشریات کشور‌های الجزیره، آذربایجان، بنگلادش، عراق، اردن، مالزی، نیجریه، پاکستان، ترکیه و اوگاندا برگزار شد که شامل ۳۷ شرکت کننده و ۴۴ نشریه بود.
 
 او، تصریح کرد: این کارگاه فرصتی را برای ذی نفعان مشغول به کار در صنعت نشر و آموزش فراهم کرد تا وضعیت نشریات علمی خود را در ISC بهبود بخشند که در نهایت باعث تسهیل نمایه سازی نشریات آن‌ها در ISC می شود.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، ادامه داد: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در نظر دارد با برگزاری کارگاه‌های مجازی برای سردبیران و اعضای هیئت تحریریه نشریات نمایه شده در ISC، آن‌ها را با سیاست و معیار‌های نمایه سازی نشریات در ISC آشنا کند.
 
او، افزود: این کارگاه ها به نشریات نمایه شده لیست اولیه ISC کمک می‌کند تا وارد لیست انتظار ISC شوند که این ارتقا می‌تواند به نشریات موجود در لیست انتظار ISC کمک کند تا وارد مجلات هسته شوند یا اگر  در آن جا حضور داشته اند، باقی بمانند.

محمدرضا فلاحتی فومنی قدیمی، مدیر اداره روابط عمومی و همکاری‌های علمی بین المللی ISC از سردبیران نشریات درخواست کرد تا سامانه معرفی فهرست نشریات بدون نمایه ISC و نشریات جعلی را به این پایگاه معرفی کنند تا در پایگاه‌های ISC اسامی آن‌ها پس از ارزیابی معرفی شود.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام یا ISC یک سامانه اطلاع رسانی علمی است که درصدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشور‌های اسلامی بر اساس معیار‌های علم سنجی معتبر است.
 
دفتر اصلی این پایگاه در شیراز قرار دارد.
 
انتهای پیام/ت
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار