تولید سالانه ۶۸۰۰ تن تخم مرغ در کردستان

 مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: با فعالیت ۷ واحد پرورش مرغ تخمگذار در کردستان سالانه۶۸۰۰ تن تخم مرغ تولید می‌شود.

سید مادح حسامی مدیر امور طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت:تعداد ۷ واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت ۳۹۵ هزار قطعه مرغ تخمگذار سالانه شش هزار و ۸۰۰ تن  (معادل ۳۸ درصد نیاز استان) تخم مرغ  تولید می کنند.

او افزود: در مجموع ۱۳ واحد تولیدی مرغ تخمگذار در استان با ظرفیت ۶۱۱ هزار قطعه دارای پروانه بهره برداری است.

مدیر امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: از ۱۳ واحد پرورشی ۷ واحد فعال و ۶ واحد دارای پروانه. نیز غیرفعال هستند که در صدد هستیم این واحد‌ها نیز وارد چرخه تولید شوند.

او گفت: نیاز سالانه استان به تخم مرغ در حدود ۱۷ هزارتن است که با فعالیت این ۱۳ واحد ۱۰ هزار و ۳۰۰ تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود.

حسامی با بیان اینکه ایجاد واحد‌های جدید پرورش مرغ تخمگذار جزو سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی می‌باشد،گفت: در حال حاضر ۵ واحد به ظرفیت ۲۵۰ هزار قطعه دارای پروانه تاسیس و ۶ واحد به ظرفیت ۵۰۰ هزار قطعه دارای موافقت اصولی هستندکه در صورت احداث و فعالیت این واحد‌ها تمامی نیاز استان به تخم مرغ برآورده شده و مازاد تولید نیز به سایر استان‌ها و خارج کشور صادر خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.