عضو هیئت امنای کمیته امداد گفت: تیم مشاوره در استان‌ها و شهرستان‌ها نیاز به مشاور برتر دارند تا فردی درگیر مددجویان نباشد و مشکلات مشاوران را حل کند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین انواری عضو هیئت امنای کمیته امداد در آیین رونمایی از مراکز نیکوکاران و مشاوران اظهار کرد: مشاوره از زمانی که انسان خلق شد و خداوند پیامبران را نازل کرد، وجود داشت.

او با بیان اینکه هدایت گر درونی فطرت و هدایت بیرونی به عنوان پیامبران وجود دارد، گفت: ما در امداد ترحم نمی‌کنیم تکریم می‌کنیم و در تکریم فرد را ثبات و توانمند می‌کنند.


انواری افزود: در امداد کرامت‌ها ضربه دیده است و له شده است و باید آن ترمیم شود.

او با بیان اینکه اگر هزار خدمت به خانواده امداد بدهیم، اما او اعتماد به نفس نداشته باشد فایده‌ای ندارد؛ گفت: باید سرمایه گذاری‌هایی برای مشاوره‌های گروهی در امداد کنیم.


عضو هیئت امنای کمیته امداد افزود: سرمایه گذاری مشاوره در اتصال حلقه‌های داخلی خانواده است و باید بتوانیم یتیم را به مادرش وصل کنیم که از مرکز گریز پیدا نکند.


او با بیان اینکه باید صلاحیت‌های لازم برای ارائه مشاوره به خانواده‌های امداد وجود داشته باشد، گفت: تیم مشاوره در استان‌ها و شهرستان‌ها نیاز به مشاور برتر دارند و فرد درگیر مددجویان نباشد و مشکلات مشاوران را حل کند.

عضو هیئت امنای کمیته امداد با بیان اینکه آنچه که در مشاوره باید سرمایه گذاری شود این است که خانواده‌های مددجویان از اعتدال عاطفی، عقلی خارج شدند و باید اعتدال در این افراد به وجود آید، گفت: استحکام خانواده در حوزه اقتصادی و فرهنگی باید در دستور کار قرار گیرد.

او افزود: استعداد‌های نهفته و داخل خانواده باید شناسایی و سرمایه گذاری شوند.

انواری با بیان اینکه اگر بتوانیم امنیت و نشاط را در داخل خانواده تامین کنیم کار خود را به درستی انجام داده ایم، افزود: خانواده‌ای که افسرده است به اهداف خود نمی‌رسد همچنین در حال حاضر یک افسردگی جمعی و اجتماعی در جامعه وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار