مدیرکل ارزشیابی اسناد گفت: در پی انتقال پرونده‌های مختومه دیوان عدالت اداری به کتابخانه ملی فضای قابل توجهی از بایگانی‌های این نهاد آزاد شد.

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، مدیرکل فراهم آوری و ارزشیابی اسناد با اشاره به انتقال پرونده‌های مختومه دیوان عدالت اداری به سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: در پی این اقدام فضای قابل توجهی از بایگانی‌های دیوان عدالت اداری آزاد شد.

جلال طاهری مدیرکل فراهم آوری و ارزشیابی اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: براساس قانون، نخستین جلسه سال ۹۹ هیأت تشخیص دیوان عدالت اداری، برای تصمیم گیری در مورد پرونده‌های مختومه ضروری و غیرضروری با حضور مقامات برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه ۱۱۸ هزار و ۹۴۹ فقره پرونده غیر ضروری غیر آرشیوی و ۴ هزار و ۴۳۸ فقره پرونده ضروری آرشیوی و در مجموع ۱۲۳ هزار و ۳۸۷ فقره پرونده ضروری و غیرضروری با موضوعات گوناگون، برای نگهداری و یا ارزشیابی و تعیین تکلیف نهایی پرونده‌های غیرضروری، به سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتقل می‌شود.

طاهری تصریح کرد: همچنین اعضای هیأت تشخیص دیوان عدالت اداری در این جلسه بر آمادگی خود برای تحویل پیش از موعد پرونده‌های ضروری آرشیوی به سازمان، اعلام آمادگی کردند.

وی گفت: در اجرای تصمیمات این جلسه ضمن تحویل پرونده‌های مختومه دیوان عدالت اداری به سازمان اسناد و کتابخانه ملی، فضای قابل توجهی از بایگانی‌های دیوان عدالت اداری آزاد و برای استفاده مجدد در اختیار دیوان قرار گرفت.

طاهری عنوان کرد: همچنین ۲۴۰ کارتن ویژه سازمانی دربرگیرنده ۴ هزار و ۴۳۸ فقره پرونده‌های ضروری آرشیوی با موضوعات مختلف از جمله سازمان ملی مسکن، هیئت اراضی، پرونده‌های نیرو‌های مسلح، کار و تامین اجتماعی، اداری و استخدامی و تخلفات اداری تحویل مخازن اسناد آرشیوی معاونت اسناد ملی ایران شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.