بیش از ۲۰ هزار تست کرونا در آزمایشگاه جامع تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی بابل به صورت رایگان انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر رضا قدیمی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بیش از ۲۰ هزار نمونه از بیماران کرونایی و افراد جامعه با هزینه حدود ۶۰ میلیارد ریال در آزمایشگاه جامع تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی بابل بصورت رایگان انجام شد.

او افزود: با توجه به پیدایش اپیدمی بیماری ناشناخته کووید-۱۹ و ضرورت تهیه اطلاعات دقیق از جنبه‌های مختلف اپیدمیولوژیکی، آزمایشگاهی و تشخیصی، درمانی، عوارض و... انجام پروژه‌های تحقیقاتی در کوتاهترین زمان در اولویت معاونت پژوهشی دانشگاه قرار گرفت.

دکتر قدیمی گفت: بیش از ۸۰ طرح تحقیقاتی از اسفند پارسال تاکنون در حیطه‌های مختلف تصویب و اجرا گردید که نتایج حاصل از آن ضمن انتشار بیش از ۴۰ مقاله در مجلات معتبر، بطور مستقیم در امور پیشگیری، تشخیص و درمان بیماران و افراد جامعه بکار گرفته شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: همچنین محققین دانشگاه علوم پزشکی بابل، در ۳ طرح پژوهشی ملی و بین المللی نیز مشارکت داشته که نتایج آن ارزشمند انتشار و بکارگرفته شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: ضمنا از ابتدای بروز بیماری، آزمایشگاه جامع تحقیقاتی دانشگاه با امکانات مناسب و با استاندارد‌های ایمنی، آزمایش تشخیصی مولکولی کووید-۱۹ (RT-PCR) راه اندازی گردید که تاکنون بیش از ۲۰ هزار نمونه از بیماران بستری و افراد جامعه مورد ارزشیابی قرار گرفت.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.