یک گالری‌دار گفت: وزارت ارشاد ۱۴ میلیون وام با بازپرداخت یکساله برای گالری‌ها تعیین کرد؛ اما هیچ یک این وام را دریافت نکردند.

زهرا رسول‌زاده مدیر گالری زرنا، در گفت وگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات فروش سالیانه این گالری که با عنوان «هنر به مثابه عیدی» برگزار خواهد شد، گفت: این نمایشگاه شامل آثار هنری و کاربردی از جمله زیورآلات (نقره، برنج، ورشو)، کیف‌های دست دوز، فرش و گلیم، نقش برجسته و ظروف سفالی و سرامیک‌های دست ساز، حوض ماهی و آثار رزین، نقاشی روی چوب، تاپستری و قاب آینه‌های متنوع است.

وی افزود: سعی کردیم قیمت‌ها به گونه‌ای باشد که مردم بتوانند آثار را خریداری کنند و هنرمندان هم به فروش خوبی برسند. به همین دلیل قیمت آثار از ۵۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان متغیر است.

رسول زاده عنوان کرد: تینی شاوردیانس، سپیده مترنم، رویا محمدی، مریم امامی، انوشه عسگری فراهانی، رکسانه عبقر، سمانه لطفی نیا و ثمین حسینی هنرمندانی هستند که آثار خلاقانه خود را در روز‌های ۱۴ و ۱۵ اسفندماه به نمایش می‌گذارند. این آثار در قالب‌های جاشمعی، بشقاب، ظروف و... هستند. یک حراج پایان سال هم در روز‌های ۲۱ و ۲۲ اسفندماه از آثار سفال و سرامیک خواهیم داشت که تابلو‌های موزاییکی و کاشی شکسته جزو این آثار هستند.

وی در خصوص پیش بینی خود از فروش نمایشگاه «هنر به مثابه عیدی» اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی نمی توان پیش بینی کرد، اما همیشه گالری تعدادی مشتری دارد که برای عید خرید می‌کنند. این اتفاق در همه گالری‌ها می‌افتد. ما در سال‌های نخست افتتاح گالری دو بار حراج سالیانه آثار تجسمی برگزار کردیم، اما حقیقتاً استقبال خیلی خوب نبود؛ اما ظروف کاربردی به دلیل قیمت مناسب‌تر و وجه کاربردی آن بیشتر فروش می‌رود.

این مدیر گالری درباره وضعیت گالری‌ها در سال جاری و حمایت ارشاد در سال کرونایی، اظهار کرد: گالری من از اسفند سال گذشته تا دی ماه سال جاری کاملاً تعطیل بود. من هرماه اجاره یک بنای ۱۳۰ متری را از جیب پرداخت کردم، اما ندیدم در طول این یک سال ارشاد برای حمایت از ما کاری کند. جالب اینجاست ۱۴ میلیون وام تعیین کرده بود که باید یک ساله آن را پس می دادیم. به همین خاطر هیچ یک از گالری‌ها این وام را دریافت نکردند.

وی با بیان اینکه برخی از گالری‌ها علاوه بر دریافت ورودی اولیه ۵ میلیون تومانی از هنرمندان، ۳۰۰ هزار تومان هم بابت صدور گواهی دریافت می‌کنند، ادامه داد: من از هنرمندان ورودی می‌گیرم، اما دیگر درصد فروش برنمی دارم. این هزینه‌ها هم صرف پذیرایی، کاتالوگ و ... می‌شود. اما خیلی از گالری‌ها فقط به فکر دریافت هزینه‌های خود هستند و دیگر به فروش هنرمند فکر نمی‌کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار