امام جمعه موقت جیرفت:

انتخاب دولت جوان و انقلابی می‌تواند توطئه‌های دشمن را خنثی کند

امام جمعه موقت جیرفت با اعلام اینکه انتخاب دولت انقلابی می‌تواند توطئه‌های دشمن را خنثی کند، گفت: جواب ضد انقلاب، حضور پررنگ در انتخابات است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم سیفی امام جمعه موقت جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۸ اسفند ۱۳۹۹ ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: خداوند بر اساس حکمت، موجودات را در دو دسته موجودات زنده و جمادات آفریده که شریف‌ترین مخلوق بین موجودات زنده، انسان است.

او افزود: تفاوت بین نباتات، حیوانات و انسان‌ها در مبارزه با دشمن و رسیدن به کمال این است که نباتات برای رسیدن به کمال، تلاش‌شان تکوینی و ذاتی است و حیوانات برای رسیدن به کمال و هدف خلقت، غیر از تلاش تکوینی و ذاتی، تلاش غریزی هم دارند؛ اما انسان برای رسیدن به کمال و هدف خلقت، به غیر از تلاش طبیعی تکوینی و غریزی، تلاش فطری هم دارد.

حجت الاسلام سیفی تصریح کرد: انسان در مبارزه تکوینی و غریزی با نباتات و حیوانات مشترک است؛ ولی در بعد فطری، تنها این انسان است که اختیاری می‌تواند عمل کند.

او بیان داشت: اگر انسان بر اساس تلاش و مبارزه به موانع برخورد، شرط اصلی این است که موانع رشد و دشمن را بشناسد؛ زیرا اگر دشمن و موانع را نشناسد، به کمال نمی‌رسد.

امام جمعه موقت جیرفت گفت: مقدمه اصلی رسیدن به سعادت، دشمن‌شناسی و مقدمه دشمن شناسی، بصیرت است.

او افزود: دشمنان زیادی داریم، دشمنانی که دشمن جسم و دشمنانی که دشمن روح و معنویت ما هستند که باید با هر دو مبارزه کنیم بیش از یکسال، درگیر دشمنی به نام کرونا هستیم و در مبارزه با این دشمن، همه نیرو‌های کشور بسیج شده اند تا آن را مهار کنیم.

حجت الاسلام سیفی تصریح کرد: در مبارزه با کرونا باید فاصله اجتماعی را رعایت کنیم و ماسک بزنیم تا بتوانیم این دشمن را از پا در بیاوریم؛ اما بزرگترین دشمن ما کرونا نیست، بلکه بزرگترین دشمنِ آشکار و واقعی انسان ها، ابلیس و شیطان است.

او افزود: برای شناخت شیطان، بصیرت لازم است، حتی شیاطین انسی هم داریم که امام راحل فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است،آنچه که از دین و احادیث می‌فهمیم، آن است که انسان دو دشمن اصلی و مهم دارد که اولین آنها، هوای نفس است.

امام جمعه موقت جیرفت بیان داشت: بزرگترین دشمن ما، آمریکا، اسرائیل و کرونا نیست بلکه پیروی از هوا و هوس، تمایلات حیوانی و دنیوی است و اگر انسان، تلاش برای شناخت این دشمن بکند در واقع به فلاح خواهد رسید و اگر هوای نفس را به زنجیر بکشد، می‌تواند شیطان بیرونی را هم کنترل کند.

حجت الاسلام سیفی با اشاره به سخنان امام حسین علیه السلام گفت: این امام بزرگوار در مناجات می‌فرمایند: "خدایا به تو شکایت می‌کنم از دشمنی که مرا به گمراهی می‌کشاند و از شیطانی که مرا اغوا می‌کند، خدایا سینه من از وسواس‌های این شیطان، پُر شده و القائات این شیطان، دلم را پُر کرده است و دنیا را برایم آرایش می‌کند، خدایا این دشمن، بین من و بندگی تو مانع ایجاد می‌کند."

او افزود: اگر مملکت مان را یک انسان کامل تصور کنیم، این مملکت زمانی شکست می‌خورد که نیرو‌های نفوذی، زمینه را برای ورود دشمن آماده کنند و اگر نیرو‌های نفوذی، کنترل شوند آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند.

امام جمعه موقت جیرفت گفت: همه ما مسئولیت داریم که با هوا و هوس و ابلیس مبارزه کنیم و همه در بحث سلامت دین، روح و روان وارد شویم و مراقبت کنیم تا از دام‌های شیطان پیروی نکنیم.

او افزود: اگر چه امسال از اعتکاف محروم هستیم؛ ولی بایستی با اعمالی که وارد شده جبران کنیم اگرچه اعتکاف نیست، ولی می‌توان روزه مستحبی، نماز جعفر طیار و دعا‌های وارد شده را بجا آوریم.

حجت الاسلام سیفی تصریح کرد: بزرگترین نعمت خدا، نعمت ولایت و رهبری است و یکی دیگر از نعمت‌های بزرگ خدا در کنار رهبری، داشتن سرداران شجاع و فداکاری همچون حاج قاسم سلیمانی است.

او در بخش دیگری از سخنانش به احترام به والدین اشاره کرد و گفت: اگر در زندگی انسان‌های موفق مطالعه کنیم، انسان‌هایی بوده اند که به پدر و مادر خدمت کرده‌اند و احترام به پدر و مادر واجب است و احسان به والدین، شرط و شروطی ندارد؛ اما اطاعت والدین، مشروط است یعنی اگر پدر یا مادر به بچه اش گفت، نماز نخوان یا روزه نگیر اطاعت در اینجا واجب نیست؛ ولی احترام‌شان واجب است.

حجت الاسلام سیفی با اشاره به دیدار مجلس خبرگان و رهبری افزود: گروسی در بیانیه‌ مسئله اختلاف مجلس و دولت را مطرح کردند و رهبری این اختلاف را حل کردند و رهبر از مجلس و دولت خواستند که در رابطه با مسائل داخلی و برجام یک صدا به دنیا مخابره شود، زیرا اگر دشمن چندصدایی را ببیند طمع می کند.

امام جمعه موقت جیرفت گفت: از اول انقلاب دشمن تهدید، تحریم و تحریف را نسبت به ایران داشته است و در حقیقت دشمن با جنگ ۸ ساله، ایران را تهدید و از همان ابتدای انقلاب، ایران را تحریم کرده است.

او افزود: مبارزه با تحریف در واقع مبارزه با جنگ فرهنگی است اگر ما بتوانیم تحریف را شکست دهیم، قطعاً تحریم و تهدید هم شکست خواهند خورد و تحریف برای نظام و کشور خطرناک است.

 

 حجت الاسلام سیفی تصریح کرد: دو نگاه به واقعیت‌های انقلاب وجود دارد، یکی نگاه تحریف گونه است و کسانی که به آمریکا دلباخته اند و ریشه فتنه ۸۸ ، تحریف واقعیت‌ها بود و متاسفانه پسماند‌های وابسته به غرب هنوز وجود دارند.

او افزود: امروز نیاز به بصیرت آگاهی و اتحاد داریم و جواب تحریف ضد انقلاب در واقع حضور پررنگ و حماسی در انتخابات ۱۴۰۰ است که انتخاب دولت جوان و انقلابی می‌تواند توطئه‌های دشمن را خنثی کند.

امام جمعه موقت جیرفت با اعلام اینکه انتخابات شورا و ریاست جمهوری را در پیش داریم، بیان داشت: مردم نباید تحت تأثیر شایعات قرار گیرند؛ چرا که ما باید برای دفاع از اسلام پای صندوق رای بیاییم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار