دادستانی آلمان مدعی شد یک شهروند این کشور به جاسوسی برای روسیه دست داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد دادستانی آلمان مدعی شده یک شهروند این کشور محکوم به جاسوسی برای روسیه است.

دادستانی آلمان این شهروند را با نام «ینس اف» خوانده و متهم به جاسوسی برای مسکو و دادن اطلاعات محرمانه پارلمان آلمان به ماموری از روسیه دانستند.

دادستانی فدرال آلمان اعلام کردند این فرد اطلاعاتی محرمانه را از کامپیوترهای بوندستاگ (پارلمان آلمان) برداشته و به ماموری از روسیه داده است.

پیشتر نیز دولت آمریکا دولت روسیه را متهم کرده بود که طی علمیات هکری «سولارویندز» در هدف گرفتن سازمانهای فدرال آمریکا و شرکت های خصوصی متهم کرده بود. روزنامه واشنگتن پست اعلام کرده بود دولت بایدن، عملیات هکری «سولارویندز» را که سبب هک شدن سازمان های دولتی و شرکت های خصوصی شد را اقدامی از روی بی تدبیری و اخلال گرانه خوانده است و همین مسأله سبب می شود تا مقامات آمریکایی ادعا کنند عملیات هکری روسیه، معادل جاسوسی که آمریکا نیز انجام می دهد، نیست و به همین خاطر، آنهایی را که مسئول این عملیات بودند، تحریم کنند.

این روزنامه به نقل از برخی منابع نوشته بود مقامات آمریکایی در حال توسعه اقدامات دفاعی با هدف سخت تر ساختن مسأله به خطر انداختن شبکه های بخش خصوصی و دولت فدرال از سوی روسیه و طرفهای دیگر هستند.

واشنگتن پست همچنین مدعی شده بود: این مقامات اعلام کردند هدف اقدامات مختلف، انتقال پیامی گسترده تر است مبنی بر اینکه کرملین سالهاست از ابزارهای سایبری برای به اجرا در آوردن مجموعه ای از اقدامات خصمانه در ضد منافع آمریکا و هم پیمانانش فعالیت دارد که از جمله آن می توان به مداخله در انتخابات، هدف قرار دادن پژوهش های صورت گرفته در خصوص کرونا و ایجاد جوی مناسب برای هکرهای جنایتکار اشاره کرد.

همچنین پیشتر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در نشست امنیتی مونیخ در سخنانی مدعی شده بود: بی پروایی روسیه و هک کردن شبکه های کامپیوتری آمریکا و سراسر اروپا و جهان به مسأله ای حیاتی برای حفظ امنیت جمعی ما بدل گشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار