مسئول سازمان بسیج عشایری کشور گفت: این سازمان به منظور رونق تولید به عشایر تسهیلات پرداخت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد سعیدی مسئول سازمان بسیج عشایری کشور در سفر به شهرستان فهرج و بازدید از یک کارگاه تولید روفروشی گفت: در قرارگاه جهش تولید سازمان بسیج عشایری کشور برنامه ریزی شده، بسیج عشایری کشور به ظرفیت‌هایی که در جامعه عشایری وجود دارد، ورود و تسهیل گری کند تا به عشایر خدمات ارائه شود.

او تولیدات کرک و پشم دام‌های عشایر را یکی از ظرفیت‌های جامعه عشایری بیان کرد و افزود: سازمان بسیج عشایری کشور این آمادگی را دارد که در زمینه پشم چینی مکانیزه ورود پیدا کند. سعیدی از بسیج عشایری استان خواست: در این زمینه تیم ها را شناسایی و آماده کنند.

او تصریح کرد: سازمان بسیج عشایری کشور، آمادگی آموزش را در این زمینه دارد که دستگاه‌های پشم چینی مکانیزه در اختیارشان قرار می‌دهیم و آموزش آنها را نیز سازمان بسیج عشایر کشور متقبل می‌شود.

سعیدی خواستار تشکیل تعاونی برای عشایر در این زمینه شد.

رئیس سازمان بسیج عشایر کشور گفت: استان کرمان یکی از استان‌های بزرگ عشایر نشین کشور است و در آن ظرفیت‌های بسیار بالایی وجود دارد.

سعیدی از مسئولین خواست: به معنای واقعی و حقیقی به مشکلات عشایر رسیدگی و ظرفیت‌های جامعه عشایری را احیا کنند.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور گفت: این سازمان به منظور رونق تولید به عشایر تسهیلات پرداخت می‌کند.

او به بیان ظرفیت‌های عشایر پرداخت و افزود: ما امروز از بین محصولات عشایر فقط گوشت قرمز استفاده می‌کنیم و صنایع دستی عشایر و پشم و کرک دام‌های عشایر آن ها رها شده است که جا دارد مسئولین در این زمینه رسیدگی بیشتری داشته باشند.

سعیدی بیان داشت: تلاشمان این است تا از ظرفیتت‌های بسیج، سپاه و دولت برای کمک به عشایر استفاده کنیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار