در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

انعقاد عروق خونی بزرگ با تکنولوژی گاز آرگون

مدیر واحد طراحی و تحقیقات یک شرکت دانش بنیان از تولید دستگاه جراحی الکتریکی برای انعقاد خون عروق بزرگ حین عمل‌های جراحی خبر داد.

سید خلیل حسین زاده مدیر واحد طراحی و تحقیقات یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: امروزه باپیشرفت علم و تکنولوژی در جراحی‌های الکتریکی برای انعقاد سطحی خون روش‌هایی معرفی می‌شود که به وسیله آن‌ها انعقاد عروق به صورت غیر تماسی انجام می‌گیرد.

او افزود: در تکنیک‌های متداول جرقه‌های ناشی از جراحی الکتریکی انعقاد نامتوازن را به همراه دارد، اما شرکت ما توانسته است به کمک یک تکنیک جدید به نام انعقاد با پلاسمای گاز آرگون این مشکل را برطرف کند.

حسین زاده در خصوص کارکرد این تکنولوژی تصریح کرد: در انعقاد با پلاسمای گاز آرگون، به وسیله این گاز یک مسیر یونیزه شده برای شکست الکتریکی گاز آرگون فراهم می‌شود و این جریان الکتریکی از طریق این گاز به بافت منتقل می‌شود.

او افزود: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از این روش انعقاد سطحی، یکنواخت و با عمق بسیار کم است که آسیب جانبی بسیار کمی را به بافت وارد می‌کند. در جراحی‌های اندوسکوپی، جراحی پیوند کبد و واریس معده از این روش استفاده می‌شود.

مدیر طراحی و تحقیقات این شرکت دانش بنیان بیان کرد: در حال حاضر شرکت ما حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دستگاه جراحی الکتریکی برای رفع نیاز‌های داخلی کشور تولید می‌کند.

او گفت: قیمت این دستگاه‌ها بین یک سوم تا یک دهم دستگاه‌های مشابه خارجی است که خوشبختانه شرکت ما علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی نگاهی به صادرات هم داشته است و سالانه ۲۰۰ تا ۳۵۰ دستگاه به کشور‌های مختلف صادر می‌کنیم.

حسین زاده یادآوری کرد: اندونزی، هند، ترکیه، عراق، سوریه، لبنان و برخی از کشور‌های اروپایی مانند بلاروس و رومانی از جمله کشور‌هایی هستند که این دستگاه را به آن‌ها صادر می‌کنیم.


بیشتربخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار