مقام بهداشتی انگلیس از کاهش برخی محدودیت‌های کرونایی و بازگشایی مدارس در ماه مارس خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، معاون وزیر بهداشت انگلیس در امور واکسن در چارچوب برنامه دولت برای کاهش محدودیت‌های ویروس کرونا اعلام کرد مدارس از ۸ مارس بازگشایی می‌شوند.

ندیم زهاوی روز دوشنبه اعلام کرد دولت لندن در راستای برنامه‌های خود برای تقلیل سطح محدودیت‌های کرونایی از مجوز بازگشایی مدارس را از اوایل مارس صادر می‌کند.

بنا به اعلام این مقام انگلیس از ۸ مارس با کاهش برخی دیگر از محدودیت‌های کرونایی در این کشور، ملاقات دو نفره در فضای باز میسر می‌شود و از ۲۹ مارس اجتماعات خانوادگی و ورزش در فضای باز مجاز است.

این در حالیست که اخیرا مدیر اجرایی کنسرسیوم ژنومیک کووید-۱۹ انگلیس در سخنانی هشدار داد گونه‌ای از کرونا که برای نخستین بار در کنت انگلیس مشاهده شد، احتمالا جهان را درخواهد نوردید. پروفسور «شارون پیکاک» مدیر اجرایی کنسرسیوم ژنومیک کووید-۱۹ در انگلیس در مصاحبه با بی بی سی اعلام کرد گونه جدید کرونا که برای نخستین بار در شهرستان کنت (واقع در جنوب شرقی انگلستان) مشاهده شد، محل نگرانی است؛ چرا که ایمنی ایجاد شده از سوی واکسن ضد کرونا را می‌تواند تضعیف کند.

انگلیس در حال حاضر با ۴ میلیون و ۱۱۵ هزار مورد ابتلا به کرونا در رده پنجم کشور‌های دنیا قرار دارد. این کشور با ثبت بیش از ۱۲۰ هزار مورد مرگ ناشی از کرونا بدترین وضعیت را در میان کشور‌های اروپایی دارد. از یک ماه پیش به این سو و کشف سویه جدید ویروس کرونا در این کشور موسوم به کرونای انگلیسی، لندن محدودیت‌های کرونایی را تشدید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار