در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی درآمد این اداره از محل عوارض شهرداری تمدید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی با حضور اعضاء و نمایندگان ادارات مربوطه برگزار و در این جلسه درآمد آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری تمدید شد.

حسین آبادی در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در حاشیه این جلسه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به مصوبات جلسه گفت: بخش عمده‌ای از درآمد‌های اختصاصی آموزش و پرورش از محل ماده ۱۳ و ۱۶ است که در این جلسه همانند سنوات قبل تمدید و تجدید شد.

حسین آبادی افزود: در راستای ماده ۱۳ و ۱۶ قانون تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش، بر اساس مصوبات این ماده‌ها، مصوب شد شهرداران در زمینه وصول عوارض برای آموزش و پرورش همانند سنوات قبل همکاری خود را ادامه دهند.

او اضافه کرد: همچنین در خصوص ماده ۱۸ قانون شورا‌های آموزش و پرورش مجموعه‌های مسکونی که ساخت تا ۲۰۰ واحد باید پیش بینی فضا‌های آموزشی داشته باشد مصوب شد افرادی که مجموعه مسکونی تا ۲۰۰ واحد می‌سازند فضا‌های آموزشی را لحاظ کنند و مجوز را از سازمان نوسازی مدارس اخذ کنند.

سرپرست آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: در زمینه همکاری فرمانداران شهرستان‌ها و شهرداران در خصوص انشعابات مدارس خیریه، هم می‌طلبد فرمانداران و شهرداران همچنان همکاری داشته باشند تا بتوان بیشتر از ظرفیت خیران استانی بهره‌مند شد.

او بیان کرد: مدرسه به عنوان کانون یادگیری محله تعریف شده که در این راستا تعاملی بین مدرسه و تمام نهاد‌ها و دستگاه‌های جوار مدرسه با رویکرد استفاده از ظرفیت مدارس به صورت تعاملی ایجاد شده که اولیاء و دانش آموزان از این ظرفیت استفاده کنند.

حسین آبادی اظهارکرد: با توجه به سرانه‌های دانش آموزی در ایام کرونا که مدارس به صورت غیرحضوری و در بستر سامانه شاد اداره می‌شود، شورا مجوز داد که سرانه‌ها صرف هزینه‌های ملزومات بهداشتی یا برای تردد دانش اموزان روستایی استفاده شود.

انتهایپیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.