مدیرعامل مخابرات منطقه‌ای کرمان از راه اندازی پروژه سینا به منظور توسعه پهنای باند و زیرساخت‌ها به دور افتاده‌ترین نقاط استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسینی، مدیر مخابرات منطقه‌ای کرمان گفت: مخابرات در بحث پشتیبانی و نگهداری و توسعه هزینه‌های زیادی را متحمل شده است.

او با اعلام اینکه تعرفه‌های مخابرات نیاز به بازنگری دارد، افزود: تعرفه‌های مخابرات از سال ۸۲ تاکنون با توجه افزایش تورم و نرخ افزایش قیمت‌ها تغییری نداشته است و این مسئله برای مخابرات مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

مدیر مخابرات منطقه‌ای کرمان تصریح کرد: برای واگذاری هر خط تلفن ۲۰۰ هزار تومان، برای هزینه نگهداری آن ۳۰ هزار تومان هزینه می‌شود؛ این درحالیست که درآمد آن ۳ تا ۷ هزار تومان است و برای مخابرات به صرفه نیست.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه اندازی پروژه سینا برای توسعه پهنای باند و زیرساخت‌ها به دور افتاده‌ترین نقاط استان، افزود: تلاش ما بر این است که توسعه پهنای باند استان از ۷۸ گیگ به ۳۰۰ گیگ و در بهار آینده به یک ترابایت برسد.

او از توسعه تلفن روی فیبر نوری در شهرک الله آباد کرمان خبر داد و تصریح کرد: برای ۳۰۰ مشترک فیبر نوری انجام شده است.

حسینی به جایگزینی تکنولوژی فیبر نوری در شهر‌های اصلی به جای کابل مسی اشاره و تصریح کرد: این برنامه در حال انجامست و برای استان برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار