وزیر ارتباطات در نشست با نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی درخصوص وضعیت نامناسب سیستم ارتباطی گفت:۱۱ دکل مخابراتی در بازه زمانی ۲ ماه آینده در شهرستان‌های کرمان و راور راه اندازی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، نشست مشترکی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و مدیران کل ارتباطات فناوری اطلاعات و مدیرکل مخابرات استان کرمان معاونان پارلمانی و تخصصی وزیر  با هدف بررسی آخرین وضعیت ارتباطات در کرمان و راور برگزار شد.

پورابراهیمی در این نشست ضمن اعتراض به وضعیت نامناسب ارتباطات در شهرستان‌های کرمان و راور با توجه به شیوع کرونا و لزوم استفاده کردن دانش آموزان، معلمان و سیستم‌های آموزشی از این ظرفیت گفت: نارسایی در ارتباطات برخی مناطق و شهر‌های کرمان را با مشکل جدی مواجه کرده است.

او افزود: نارسایی و ضعف‌های سیستم ارتباطی در شهرستان‌های کرمان و راور با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس مهلک کرونا چرا مورد اصلاح قرار نمی‌گیرد.

پورابراهیمی اظهار داشت: به رغم توافقات انجام شده طی سال‌های گذشته با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه وضعیت نامناسب سیستم ارتباطی در کرمان و راور، متاسفانه با وجود انجام اقدامات و پیشرفت‌ها در این زمینه، اما توافق‌ها و تعهدات مربوط به وزارت ارتباطات به صورت کامل در این ۲ شهرستان اجرایی نشده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات ارتباطی و مخابراتی در شهرک الله آباد کرمان به قوت خود باقی است گفت: حوزه تلفن ثابت و آنتن دهی تلفن همراه در شهر‌های راین، راور، گلباف ، ماهان و اختیارآباد به رغم تعهدات انجام شده با مشکل مواجه است.

پور ابراهیمی بیان کرد: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد مراکز آموزشی کرمان در مناطق روستایی و حاشیه شهر  قرار دارند و از ظرفیت سیستم ارتباطی برای فضای آموزش مجازی محروم هستند و این وضعیت در این ۲ شهرستان کرمان و راور قابل قبول نیست لذا در این خصوص گلایه جدی ما از وزارت ارتباطات به قوت خود باقی است.

سید رهام حسینی، مدیرکل مخابرات استان کرمان نیز گفت: اقدامات در زمینه تلفن ثابت انجام شده، اما به دلیل مشکلات و مسائلی که در حوزه اعتباری و برگزاری مناقصه‌ها برای جذب پیمانکار بوده بخشی از این اقدامات اجرایی نشده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با گلایه از معاونان این وزارتخانه و مدیران استانی بیان کرد: برای وزارتخانه قابل قبول نیست بعد از برگزاری چند نشست هنوز شاهد مشکلات در این حوزه باشیم و ایرادات نسبت به شرایط ارتباطات در این ۲ شهرستان وارد و دغدغه نماینده کرمان و راور قابل قبول است و باید با توجه به شرایط موجود تصمیم گیری درستی انجام شود.

محمدجواد آذری جهرمی افزود: تعهدات مربوط به توافقات انجام شده با پورابراهیمی در کرمان باید اجرایی و عملیاتی شود و هر تعهدی که در این حوزه از قبل اجرایی نشده نیز باید اجرایی شود.

بر اساس توافقات انجام شده مقرر شد موضوع راه اندازی ۱۱ دکل مخابراتی در بازه زمانی ۲ ماه آینده عملیاتی و موضوع تلفن ثابت در شهرستان راور، شهر‌های ماهان، راین و اختیارآباد ظرف بازه سه ماه اجرایی و به بهره برداری برسند.

در مورد آنتن دهی مراکز آموزشی نیز گزارش برنامه ریزی شده وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید هرچه سریع‌تر بر اساس تعهدات وزارتخانه پیگیری شود و تا پایان یک ماه آینده گزارش جامعی از مناطقی که امکانات زیرساختی برای آن‌ها فراهم شده و یا به دلایل مختلف امکان بهره برداری از این سیستم‌ها وجود ندارد هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۲ دی ۱۳۹۹
درود که راه اندازی کردند
آخرین اخبار