دبیر شورای ترافیک استان کرمانشاه گفت : بیش از ۵۰۰ هزار خودرو و حدود ۱۲۰ هزار موتورسیکلت پلاک کرمانشاه وجود دارد که بخشی از این خودرو‌ها برگه معاینه فنی ندارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سیروس کریمی رئیس انجمن مراکز معاینه فنی کرمانشاه با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ هزار خودرو و حدود ۱۲۰ هزار موتورسیکلت پلاک کرمانشاه وجود دارد که بخشی از این خودرو‌ها برگه معاینه فنی ندارند،افزود : فقط ۵۰ درصد خودرو‌های سبک پلاک کرمانشاه برای انجام معاینه فنی به ۲۱ مرکز موجود در استان مراجعه می‌کنند.

او گفت : در شرایط فعلی کرونا و به دلیل کاهش کنترل ها، مراجعه ها کمتر شده به گونه‌ای که به طور متوسط ماهیانه ۹۰۰ خودروی سواری برای معاینه فنی به هر مرکز مراجعه می‌کنند.

او نبود نظارت کافی را عامل مراجعه نکردن به مراکز معاینه فنی اعلام کرد و افزود: نیروی انسانی پلیس به تنهایی برای کنترل معاینه فنی خودرو‌ها کافی نیست و کرمانشاه همانند شهر‌هایی مانند تهران و اصفهان نیاز به نصب دوربین‌های مجهز دارد.

کریمی افزود: متاسفانه استانداری و شهرداری کرمانشاه اعلام کرده اند که اعتبار لازم برای خرید این دوربین‌ها را ندارند.

دبیر شورای ترافیک استان کرمانشاه با تایید این موضوع گفت: شهرداری می‌تواند از بخش خصوصی برای خرید دوربین‌های هوشمند کمک بگیرد و از محل جریمه‌ها بدهی اش را پرداخت کند.

شیده احتشام راد گفت: کتمان نمی‌کنیم که ممکن است در برخی از مراکز معاینه فنی خودرو‌ها تخلفاتی انجام شود، اما مکانیزم‌ها به گونه‌ای طراحی شده که از تخلفات گسترده جلوگیری می‌کند.

او ادامه داد: ابزار سنجش‌ها در معاینه فنی خودرو‌ها به تدریج دخالت نیروی انسانی را کاهش داده، اما این دخالت هنوز صفر نشده است.

احتشام راد در خصوص دلایل به وجود آمدن خطای انسانی در مراکز معاینه فنی افزود: بخشی از مراحل انجام کار به صورت بازدید چشمی از حیث سلامت ظاهری خودرو است که احتمال خطای انسانی در این مرحله بیشتر است.

او افزود: اما بقیه مراحل توسط دستگاه انجام می‌شود که خطای انسانی را کاهش می‌دهد، اما به صفر نمی‌رساند، به عنوان مثال راهبر دستگاه ممکن است به گونه‌ای از خودرو تست بگیرد که جوابش در محدوده قابل قبول باشد.

 رئیس انجمن فنی مراکز معاینه فنی استان از سلامت کارکرد مراکز معاینه فنی استان دفاع کرد و گفت: شاید در مرحله بررسی ظاهری خودرو امکان خطا وجود داشته باشد، اما بررسی‌های فنی خودرو توسط دوربین‌های آنلاین زیرنظر وزارت کشور انجام می‌شود.

کریمی ادامه داد: تا پارسال امکان تغییر اعداد در مراکز معاینه فنی وجود داشت، اما با برنامه‌های نرم افزاری جدید دسترسی به سیستم برای راهبر به صفر رسیده است.

او افزود: تمام مراکز معاینه فنی استان مجهز به دستگاه‌های به روز هستند ضمن اینکه به صورت ماهیانه توسط اداره استاندارد بررسی می‌شوند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.