رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از اعمال جریمه برای خاطیان طرح زوج و فرد در شهر کرمانشاه خبر داد.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فضل الله شیری  با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد ترافیکی در شهر کرمانشاه اظهار کرد: طرح از ابتدای بهمن ماه در سه خیابان اصلی و مرکزی شهر کرمانشاه اجرا شده و تا یک فرودین ماه سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

او به مسیر‌های اجرای طرح زوج و فرد ترافیکی اشاره کرد و افزود: طول خیابان مدرس از میدان آزادی تا سه راهی خیابان شورا، طول خیابان آیت الله جلیلی، خیابان شهدای اشک تلخ، طول خیابان شریعتی تا سه راهی لشکر، بلوار کوهساری، خیابان گمرک تا میدان فاطمیه جز طرح زوج و فرد ترافیکی شهر کرمانشاه هستند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه  بیان کرد: جریمه عدم رعایت طرح زوج و فرد ترافیکی در سال گذشته ۲۰ هزار تومان بوده که در سال جاری این مبلغ به ۱۰۰ هزار تومان در سراسر کشور از جمله شهر کرمانشاه افزایش یافته است.

او ادامه داد: جریمه طرح زوج و فرد ترافیکی برخلاف جریمه معاینه فنی که در طول ۲۴ ساعت فقط یک بار درج می‌شود، در طول روز می‌تواند به صورت مکرر توسط مأموران راهنمایی و رانندگی در طول یک خیابان اعمال شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه تاکید کرد: طرح زوج و فرد ترافیکی نه تنها برای تردد بلکه برای پارک خودرو‌ها در خیابان مشمول طرح بوده و در صورت رؤیت پلاک خودروی پارک شده که مجاز به حضور در سه مسیر مرکزی نیست حتی در صورت پارک شدن پیش از طرح جریمه اعمال می‌شود.

شیری افزود: طرح زوج و فرد ترافیک از سال‌های گذشته به منظور کاهش تردد در نیمه دوم سال اجرا می‌شد که با توجه به شیوع کرونا و لزوم استفاده کمتر مردم از وسایل حمل و نقل عمومی اجرای این طرح به تعویق افتاد.

او با بیان اینکه مجوز اجرای طرح توسط ستاد مقابله با کرونا صادر شده است، گفت: این طرح تنها راه حل موقتی برای کنترل ترافیک بوده و مشکلات ترددی باید به صورت زیرساختی مرتفع شود.

گفتنی است، طرح زوج و فرد ترافیک از ساعت ۱۵ لغایت ۲۰ در شهر کرمانشاه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.