پارلمان فرانسه به قانون ضداسلامی رأی داد

قانونی ضد اسلام و مسلمانان در پارلمان فرانسه تصویب شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  پارلمان فرانسه امروز (سه‌شنبه) قانونی ضد اسلام و مسلمانان این کشور را تصویب کرد.

نمایندگان پارلمان فرانسه با ۳۴۷ رأی موافق و ۱۵۱ رأی مخالف این قانون را تصویب کردند. این قانون اکنون باید به مجلس عیان این کشور ارسال و تصویب نهایی شود.

براساس این قانون گرو‌های مذهبی در فرانسه باید منابع کمک مالی خود را اعلام کرده و حساب بانکیشان نیز مورد تائید قرار گیرد.

یک‌شنبه هفته جاری شهروندان فرانسه علیه طرحی که آزادی‌های مذهبی در این کشور را محدود می‌کند، اعتراض کردند.

براساس این طرح دولت فرانسه قصد دارد قانونی وضع کند که به موجب آن مسلمانان مظنون شناخته شده و برخی آزادی‌های مذهبی محدود شود.

قانونگذاران فرانسوی سه‌شنبه هفته گذشته این طرح را ارائه کردند و در همان زمان نیز انتظار می‌رفت در پارلمان و مجلس اعیان این کشور به تصویب برسد.

دولت کنونی فرانسه به ریاست‌جمهوری «امانوئل مکرون» مدعی شده این قانون ضرروی است و حفظ ارزش‌های فرانسه برای «برابری جنسیتی» را تضمین می‌کند.

آبان ماه سال جاری رسانه‌های فرانسه از حمله با سلاح سرد در شهر پاریس خبر دادند. فردی که در جریان این چاقوکشی به قتل رسیده بود یک معلم تاریخ بوده که به پیامبر اسلام (ص) توهین کرده بود. مظنون این حادثه که یک جوان ۱۸ ساله چچنی بود به دست پلیس کشته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار