دولت فرانسه با تصویب قانون تازه ای، مقررات سختگیرانه تری را در قبال اسلام گرایی در این کشور اعمال می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آرتی، دولت فرانسه امروز پنج شنبه قانونی را در جهت مبارزه با آنچه افراط‌گرایی اسلامی و تقویت ارزش‌های جمهوریت خوانده، تصویب کرد.

آنچه قانون مبارزه با افراط گرایی اسلامی خوانده شده سختگیری در قوانین آموزش در منزل و گفتمان مرتبط را تشدید می‌کند و بخشی از مجموعه اقدامات رئیس جمهور فرانسه برای حمایت از «ارزش‌های سکولاریسم» محسوب می‌شود.

ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه شامگاه چهارشنبه لایحه جنجالی موسوم به «قانون تقویت احترام به ارزش‌های جمهوریت» را ارائه کرد و مدعی شد این قانون منافاتی با ادیان دیگر ندارد و تنها هدف آن دفاع از آزادی هاست. با این حال منتقدان قانون جنجالی و اسلام ستیزانه فرانسه بر این باورند که امانوئل مکرون و دولت او تنها قصد بهره برداری از این قانون در جهت هدف قرار دادن اسلام را دارند.

قانون‌گذاران فرانسه در شرایطی این قانون را تصویب می‌کنند که این کشور از حامیان پیدا و پنهان گروه‌های تروریستی در مناطق مختلف است و در افزایش خشونت در جهان نقش دارد.

رئیس جمهور فرانسه اخیرا جنجال بین المللی را به دلیل اظهارات اسلام ستیزانه خود به بار آورد که با واکنش گسترده از سوی کشور‌های مسلمان همراه شد. به دنبال قتل معلمی فرانسوی که به شاگردانش کاریکاتور‌هایی از پیامبر اسلام (ص) را نشان داده بود، رئیس جمهور فرانسه مسلمانان را مسئول قتل او معرفی کرد و مدعی شد «اسلام گرا‌ها قصد نابودی فرانسه را دارند» و به تازگی در سخنانی اعلام کرد که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتور‌های توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) ادامه خواهد داد.

این اظهارات امانوئل مکرون موجی از خشم و اعتراض در میان مسلمانان در کشور‌های مختلف جهان به راه انداخت و هشتگ «تحریم کالا‌های فرانسوی» در کشور‌های عربی به ترند اول تبدیل شد و بسیاری استفاده از این کالا‌ها را ممنوع کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار