وزیر امور خارجه فرانسه در سخنانی اظهارات رئیس جمهور ترکیه درباره فرانسه و امانوئل مکرون را تند و نفرت برانگیز خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز عربی، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در سخنانی اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره فرانسه و امانوئل مکرون را تند و نفرت برانگیز خواند و همچنین از احتمال اعمال تحریم‌هایی علیه ترکیه سخن به میان آورد.

اردوغان در پی اظهارات امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درباره «لزوم دفاع از ارزش‌های سکولار در مقابل اسلام افراطی و کنترل بیشتر بر بودجه خارجی مساجد» گفته بود: مکرون به‌دلیل سیاست‌هایش در مقابل مسلمانان نیاز به بررسی روانی دارد.

اردوغان گفت: سخنان مکرون در شهری که اکثریت آن مسلمانان هستند فراتر از بی‌احترامی و یک تحریک آشکار است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفته بود: بسیاری از کشور‌های اروپایی به حامیان نژادپرستی و اسلام ستیزی تبدیل شده‌اند.

او اضافه کرد: حمله به مسلمانان به یکی از مهم‌ترین ابزار‌هایی بدل شده که سیاستمداران اروپایی برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های خود از آن استفاده می‌کنند.

رجب طیب اردوغان بعد از اظهارات مکرون خواستار تحریم محصولات فرانسوی شد و رئیس جمهور فرانسه را به حمله به اسلام متهم کرد.

مکرون و دولت فرانسه طی روز‌های اخیر با اقدامات اسلام ستیزانه خود و توهین به پیامبر گرامی اسلام (ص)، سبب بروز ناراحتی و تشدید احساسات ضد فرانسوی در میان بسیاری از مردم مسلمان در اقصی نقاط جهان شده‌اند.

دولت فرانسه پس از گذشت چند روز تصمیم به عقب نشینی از مواضع خود گرفته و طی بیانیه‌ای مدعی شده است که هیچ مشکلی با هیچ دین یا مذهبی ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار