دستبند هوشمندی که به کم شنوایان کمک می‌کند

دستبند هوشمندی در چین طراحی شده است که زبان اشاره را به صدا، تصویر و متن ترجمه می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دستبند هوشمندی طراحی شده است که می‌تواند زبان اشاره را به متن، صدا و تصاویر تبدیل کند. این گجت هوشمند با قابلیت ترجمه زبان اشاره به متن، صدا و تصاویر نخستین بار در استان «لیائونینگ» در شمال شرقی چین رونمایی شد.

دستبند مذکور به اندازه ساعت با شناسایی الکترو‌ن‌های سطحی بدن انسان حرکات بازوی افراد کم شنوا را ضبط می‌کند سپس این خوانش‌ها را با الگوریتم‌های یادگیری ماشین ترکیب می‌کند تا حرکات را به صدا، متن و تصاویر ترجمه کند. این دستگاه از سوی تیمی از دانشجویان دانشگاه شمال شرقی استان لیائونینگ ساخته شده است.

«زنگ چن» عضو این تیم گفت که هدف از این دستگاه کمک به افراد کم شنوا برای شنیدن صدای خود و برقراری ارتباط بهتر با دیگران است. او گفت: تمام تلاش هایمان ارزش داشت، زیرا وقتی که شنیدیم دستگاه هنگام تشکر کاربر با استفاده از زبان اشاره، دستبند صدای متشکریم را ایجاد می‌کند، بسیار خوشحال شدیم.

مچبند هوشمند

دقت بسیار بالای دستبند هوشمند در تشخیص زبان اشاره

در مقایسه با روش قبلی تشخیص حرکت، انتقال الکترون‌های سطحی به نور احتیاج ندارد و حرکات ظریف انگشت را تشخیص می‌دهد، بنابراین طبق گفته عضو این تیم تحقیقاتی، فرد استفاده کنند از این دستبند می‌تواند دقت تشخیص زبان اشاره را افزایش دهد.


بیشتر بخوانید


عضو تیم تحقیقاتی لیائونینگ چین گفت که این دستگاه می‌تواند ایرادات خودش را اصلاح کند. این نوآوری بالاترین جایزه را در یک رقابت بزرگ کارآفرینی برای دانشجویان مقطع کارشناسی در چین کسب کرد و انتظار می‌رود به زودی وارد بازار شود. تیم دانشگاه لیائونینگ چین ابراز امیدواری کردند که این محصول امسال وارد تولیدات گسترده شود و به افراد کم شنوا کمک کند تا موانع ارتباطی را از بین ببرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار