مدیر پروژه بهینه سازی سد شهید عباسپور گفت: تابلو کنترلی گاورنر واحد شماره ۳ نیروگاه اول سد شهید عباسپور با موفقیت ساخته شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی رحیمی اصل مدیر پروژه بهینه سازی سد شهید عباسپور گفت: با گذشت چهار دهه از بهره برداری واحد‌های نیروگاه اول سد شهید عباسپور تجهیزات این تابلو شامل رله ها، پنجره‌های آلارم و سایر متعلقات، فرسوده و عمر آن‌ها مناسب ادامه کار نبود.

او بیان داشت: با پیشنهاد و پیگیری کارفرما، اقدام به مطالعات و بررسی‌های لازم به منظور به روز نمودن و تغییر کلی طراحی تابلو از کارکرد بر مبنای رله‌ای به PLC نمود.

رحیمی افزود: عیب یابی سریعتر و همچنین امکان ایجاد تغییرات در مدار‌های کنترلی بدون نیاز به جابجایی‌ها در سیم کشی‌های ارتباطی : از جمله مزایای طراحی و ساخت این تابلو کنترلی به نسبت تابلو‌های قدیمی موجود است.

مدیر پروژه بهینه سازی سد شهید عباسپور تصریح کرد: با اتمام نصب و راه اندازی این تابلو امکان نمایش لحظه‌ای دما، فشار، سطح روغن‌ها بر روی HMI این تابلو میسر است و به واسطه طراحی و ساخت تابلو در این شرکت، در حوزه بهره برداری و عیب یابی مشکلات تعمیرات و نگهداری گذشته را نخواهیم داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.