رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۷ سال اخیر ۴۸ کانکس در مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد نصب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، اسماعیل رضایی نیک رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۷ سال اخیر ۴۸ دستگاه کانکس برای آموزش دانش آموزان مناطق عشایری این استان نصب و راه اندازی شده است.

اسماعیل رضایی نیک با بیان اینکه مدارس کپری برچیده شده و تعداد آن‌ها به صفر رسیده است، افزود: تعداد ۶۶ مدرسه چادری در مناطق عشایری این استان هنوز وجود دارد.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۸۰ درصد از مدارس مناطق عشایری این استان معادل ۲۵ واحد آموزشی هوشمند سازی و به امکانات و تجهیزات روز آموزشی مجهز شده اند.
 
رضایی نیک با بیان اینکه برای هوشمند سازی هر کلاس درس بیش از ۳۰ تا ۴۰ میلیون ریال هزینه شده است گفت: ۱۵مدرسه عشایری کهگیلویه و بویراحمد به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج هوشمندسازی شده است.
 
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: همه مدارس مستقل عشایری استان (۲۵ مورد) هوشمند سازی شده و تنها ۲ مورد دیگر نیاز به هوشمند سازی دارند.

رضایی نیک بیان کرد: تعداد دانش آموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد در مقاطع مختلف سه هزار و ۷۵۶ نفر است که در ۲۳۴ مدرسه با ۳۶۵ کلاس درس تحصیل می‌کنند.
 
او گفت: هم اکنون بیش از ۴۶۰ معلم کار تعلیم و تربیت در مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارند.
 
رضایی نیک افزود: ۸ نفر از دانش اموز عشایری استان در چند سال اخیر، رتبه زیر هزار کسب کردند با اینکه در عشایر کلاس کنکور نبود و چند معلم به طور خودجوش برای آن‌ها کلاس‌های کنکور برگزار کردند.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.