رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: همچنان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا توصیه می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در جمع خبرنگاران و همزمان با آغاز طرح واکسیناسیون مقابله با کرونا گفت:به دلیل اینکه فعلا نمی‌شود برای همه واکسیناسیون انجام داد، چه کسانی که واکسن را دریافت می‌کنند و چه سایر مردم همه باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

  او افزود: توصیه سیستم بهداشتی در داخل کشور و سازمان بهداشت جهانی این است تا حذف و یا عبور از مرحله کرونا، بهداشت را رعایت کنیم، ماسک بزنیم، فاصله را رعایت و از تجمع پرهیز کنیم.

رشیدی بیان کرد: تزریق واکسن کرونا در کرمان همزمان با سراسر کشور امروز آغاز شد و در پارت اول برای تزریق به ۲۳۰ نفر واکسن به دانشگاه علوم پزشکی کرمان تخصیص داده شده که در دو مرحله به فاصله سه هفته تزریق می‌شود و امیدواریم مرحله به مرحله واکسن ارسال شود.

او تاکید کرد: اولویت تزریق واکسن کرونا با کادر درمان است و در این گروه نیز پرسنلی که بیشتر با بیماران کرونایی در ارتباط هستند، در اولویت قرار دارند و شامل همکاران بخش "آی سی یو" کرونا می‌شوند.

رشیدی تصریح کرد:طبق دستورالعمل وزارتخانه واکسیناسیون در چهار فاز انجام می‌شود و فاز اول مخصوص کادر بهداشت و درمان و افراد در معرض خطر، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مشخص است و فاز اول دو تا سه ماه است و امیدواریم تا پایان سال جاری فاز نخست به پایان برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با توجه به اینکه فرآیند تهیه واکسن از طریق وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو با آگاهی و تائید کامل مراجع ذیصلاح صورت گرفته، از نظر ما مورد تائید است و تزریق صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار