جشنواره بازی‌های بومی و محلی و طرح ملی سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی در سالن ورزشی شرف آباد برگزار شد.

آزیتا بنایی رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اینکه ویروس کرونا همه خانواده ها را درگیر یک سری محدودیت ها کرده است، گفت: ما امروز جشنواره بازی های بومی و محلی (جشنواره دا) ویژه بانوان را به نام مادر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در بین زنان و دختران روستایی با سه بازی هفت سنگ، دوز بازی و غاز قلنگ در محله شرف آباد برگزار کردیم.

او هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد شور و نشاط در بین زنان روستایی و احیا شدن این بازی ها در جامعه دانست و تصریح کرد: از آنجایی که اکثر جامعه ما  درگیر اجرای برنامه های کلاسیک مثل فوتبال والیبال بسکتبال  هستند، لذا بازی های بومی و محلی دیگر محدود و به بیانی دیگر فراموش شده اند.

بنایی افزود: از طرف روستای شرف آباد این بازی مورد استقبال قرار گرفت؛ ولی به دلیل بیماری کرونا و محدودیت ها نمی توانستیم دعوت زیادی داشته باشیم.

   رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان کرمان با بیان اینکه هر ساله این جشنواره در شهرستان کرمان برگزار می شود، بیان داشت: سال های قبل به دلیل نبود ویروس کرونا در کنار این بازی‌ها، نمایشگاه صنایع دستی زنان روستایی، پخت آش و شیرینی های سنتی را نیز داشتیم که امسال به دلیل ویروس کرونا نمایشگاه برگزار نمی شود.

بنایی گفت: در کنار جشنواره بازی های بومی و محلی،  طرح ملی سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی را همزمان اجرا می کنیم که این طرح ملی درکرمان نیز همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

 او هدف از اجرای این طرح را شناسایی بانوانی که از لحاظ اسکلت فیزیکی، یا کمر گود، شانه افتاده و پای پرانتزی مشکل دارند، عنوان کرد و افزود: فدراسیون پزشکی به صورت رایگان برای درمان، یک سری آموزش های ورزشی یا حرکات ورزشی در اختیار بانوان قرار می دهد که می توانند در منزل انجام دهند.

بنایی تصریح کرد: در پایان این مسابقات، جوایزی به  نفرات نخست و تیم های برتر اهدا می شود‌.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار