مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۷ طرح آبخیزداری در نهمین روز از دهه مبارک فجر در شهرستان کهگیلویه به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، غلامحسین حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اجرای این تعداد طرح آبخیزداری با حجم آبگیری سالانه هشت میلیون متر مکعب ،صد میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

حکمتیان افزود: ایجاد طرح‌های آبخیزداری علاوه بر تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، جلوگیری از هدر رفتن آب و خشکسالی نقش مهمی در حفاظت از خاک و محیط زیست نیز دارد و با توجه به کمبود آب در شهرستان کهگیلویه می توان از آن برای تغییر این وضعیت استفاده کرد.

او با اشاره به اینکه آب‌های سطحی و آب حاصل از بارندگی‌ها به‌صورت سیلاب از دسترس خارج و حتی به دیگر استان‌ها سرازیر می‌شود بیان کرد: با ایجاد سازه در طرح‌ های آبخیزداری علاوه بر افزایش زمان نفوذ پذیری آب در خاک زمینه نفوذ آب در اراضی بالا دست و سفره‌ های زیرزمینی نیز فراهم خواهد شد.

حکمتیان افزود: با ایجاد طرح‌های آبخیزداری بسترهای لازم برای افزایش پوشش گیاهی در منطقه نیز ایجاد می‌شود.

پروژه سنگ ملاتی حوزه کلایه به نمایندگی از این تعداد طرح در نهمین روز از دهه مبارک فجر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

شهرستان کهگیلویه با ۴۰۶ هزار و ۶۷۹ هکتار مساحت، ۱۴۲ هزار و ۳۳۷ هکتار مرتع و ۲۶۴ هزار و ۳۴۲ هکتار جنگل دارد.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.