رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خبرداد؛

واکسیناسیون کرونا هفته آینده در استان مرکزی

جمالیان گفت: واکسیناسیون کرونا در استان مرکزی از هفته آینده آغاز می‌شود.

سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: از هفته آینده واکسیناسیون کرونا با اولویت کادر بهداشت و درمان بخش‌های مراقبت‌های ویژه در استان مرکزی آغاز می‌شود.

جمالیان افزود: بر اساس تصمیمات وزارت بهداشت و درمان اولویت اول واکسیناسیون کرونا در کشور کادر بهداشت و درمان است و در بین کادر بهداشت و درمان، کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه یا آی سی یو که عمدتاً با بیماران مبتلا به کرونا در تماس هستند در اولویت اول هستند.

او اضافه کرد: بعد کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه کادر بهداشت و درمانی که در بخش‌های مختلف اورژانس و ... فعالیت می‌کنند اولویت‌های بعدی واکسیناسیون هستند.

رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی با اشاره به واردات اولین محموله واکسن اسپوتنیک وی از روسیه به کشور بیان کرد: هنوز وزارت بهداشت سهمیه واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان هر استان را اعلام نکرده است.

او ادامه داد: در حال حاضر ۴۰۰ پزشک و پرستار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان مرکزی فعالیت می‌کنند که در انجام واکسیناسیون تمامی کادر بهداشت و درمان بخش ویژه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان مد نظر قرار گرفته است.

جمالیان تاکید کرد: بیش از دو سوم جمعیت بخش ویژه پزشک و پرستار استان مرکزی در شهرستان اراک هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: واکسیناسیون کرونا برای کادر بهداشت و درمان استان مرکزی همچون واکسیناسیون آنفلوانزا کاملاً داوطلبانه و با رضایت فرد صورت می‌گیرد.

او تصریح کرد: ضمن اینکه کادر بهداشت و درمان نیازی برای ثبت نام در سامانه‌ای جهت واکسیناسیون ندارند و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان مرکزی پس از واکسیناسیون هر کادر بهداشت و درمان اطلاعات او را در سامانه «سیب» ثبت می‌کند.

جمالیان گفت: در واکسیناسیون کرونا کادر بهداشت و درمان بخش ویژه استان مرکزی هیچ اولویتی بر اساس سن، جنسیت و ... نیست، ضمن اینکه این واکسیناسیون نه تنها برای کادر بهداشت و درمان بخش ویژه بیمارستان‌های دولتی استان مرکزی بلکه برای بیمارستان‌های خصوصی استان هم صورت می‌گیرد.

او اظهار کرد: برای توزیع واکسن‌های کرونا ابتدا وزارت بهداشت و درمان آمار کادر بهداشت و درمان هر استانی را با دانشگاه علوم پزشکی آن استان چک و سپس توزیع را در استان انجام می‌دهد.

رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی افزود: ممکن است این واکسن برای کادر‌های اداری و پشتیبانی بهداشت و درمان توزیع نشود، ولی برای کادر بهداشت و درمان استان با اولویت کادر آی سی یو از هفته آینده آغاز می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.