رنگ کرونای استان مرکزی به زردی گرایید

تعداد شهر‌ستان‌های زرد استان مرکزی به ۷ شهرستان افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، بر اساس جدول جدید رنگ بندی وضعیت کرونا تفرش، ساوه، شازند و محلات در استان مرکزی از وضعیت آبی به وضعیت زرد پیوستند و بنابراین تعداد شهرستان‌های زرد استان مرکزی از ۳ به ۷ شهرستان تغییر بافت.

جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طبق آخرین تقسیم بندی‌ها ۷ شهرستان استان مرکزی در وضعیت زرد و ۵ شهرستان دیگر هم در وضعیت آبی قرار دارند و جرأت می‌توان گفت کرونا ویروس به شدت در کمین است و به دنبال فرصت می‌گردد.

جمالیان افزود: طبق آخرین تقسیم بندی‌های وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های تفرش، ساوه، شازند و محلات در این هفته به رنگ زرد در آمدند که با احتساب اراک، خمین، دلیجان، که قبلا زرد بودند مجموعا ۷ شهرستان زرد شده اند.

او اضافه کرد: تعداد شهرستان‌های با وضعیت آبی هم در استان مرکزی از ۹ شهرستان به ۵ شهرستان کاهش یافته که این شهرستان‌ها شامل آشتیان، خنداب، زرندیه، فراهان و کمیجان می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: تمامی شهرستان‌های استان مرکزی وضعیت ناپایداری از لحاظ کرونا داشته و به شدت نگران وقوع پیک بعدی این بیماری هستیم.

او ادامه داد: تلاش‌های کادر بهداشت و درمان در جهت رفتن مهار کرونا همچنان ادامه دارد و در این راه از تمام توان خود استفاده می‌کنیم، ولی توقع داریم تمامی مردم و اصناف در رسیدن به این هدف با ما همگام و همسو باشند.

جمالیان تاکید کرد: در بسیاری از شهر‌های اطراف اراک از جمله تهران و به بعضی از شهرستان‌های استان خیز ملایم در تعداد بیماران سرپایی مشاهده می‌شود و این وضعیت به شدت ما را نگران می‌کندو بسیاری از خسارت‌های این بیماری غیر قابل جبران هستند.

او بیان کرد: بسیار خرسندیم که اولین محموله واکسن کرونا وارد خاک ایران شد، اما از مردم فهیم استان می‌خواهیم که تا واکسینه شدن اکثریت جمعیت و رسیدن به وضعیت سفید، از سفر‌های غیر ضروری علی الخصوص به شهر‌های پرجمعیت و برگزاری دورهمی‌ها به جد بپرهیزند تا شاهد بحرانی دیگر نباشیم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.