استاندار زنجان گفت: ۲۲ بهمن ماه امسال هیچ گونه مراسم تجمعی در زنجان برگزار نخواهد شد و کلیه برنامه‌ها در بستر فضای مجازی اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان عصر دیروز شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تأکید بر اینکه ویروس کرونا همچنان درمان ندارد و واکسن صرفا پیشگیری بوده و تزریق آن به عموم مردم کاری مدت دار است،گفت: بر این اساس افراد دارای تست مثبت کرونا هر چه سریع‌تر باید خود را قرنطینه کرده و جهت حفظ سلامتی خانواده دوران نقاهت خود را در نقاهتگاه‌های استان زنجان سپری کنند.

او با اشاره به انجام بیش از ۱۳۸ هزار تست پی سی آر کرونا در استان زنجان، افزود: هم اکنون به ازای هر یک مورد تست مثبت کرونا ۹ نفر رهگیری و پیگیری می‌شود، در حالیکه باید به ازای هر یک مورد تست مثبت، ۱۰ نفر پیگیری شوند و میزان انجام تست سریع در این استان نیز بایستی افزایش یابد.

استاندار زنجان ادامه داد: در راستای پیشگیری از ابتلا به کرونا دنیا، ایران و زنجان در موضوع استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی تفاهم نظر دارند بنابراین مردم همچنان باید موارد یاد شده را به صورت جدی رعایت کنند تا وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌ها بهتر شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر میانگین رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان زنجان ۸۴ درصد بوده و باید به بیش از ۹۵ درصد برسد، گفت: فاصله اجتماعی باید به صورت خاص و عام رعایت شود که این مهم باید در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، پلیس +۱۰، دفاتر پیشخوان دولت و مراسم‌های دیگر بیش از گذشته مد نظر قرار گیرد.

حقیقی با یادآوری این موضوع که برگزارکنندگان مراسم در صورت مثبت شدن تست کرونای افراد باید پاسخگو باشند، افزود: شهرستان‌های ابهر و خرمدره تابع یکدیگر هستند، بنابراین اگر اقدامات جدی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا انجام نشود این شهر‌ها شاهد پیک چهارم کرونا خواهند بود.

او افزود: مراجعات به مراکز سرپایی کووید- ۱۹شهر زنجان افزایش یافته که این مهم نیازمند انجام اقدامات جدی برای جلوگیری از شیوع پیک چهارم بوده و از طرفی همکاری مردم شهرستان سلطانیه در بحث قرنطینه چندان خوب نیست و باید این مشکل حل شود و در طارم باید رهگیری بیماران افزایش یابد.

حقیقی ادامه داد: مردم شهرستان ماهنشان نیز باید اعتماد کرده و برای سلامتی خود و خانواده‌های خود به موقع به پزشک مراجعه کنند و در شهرستان خدابنده رهگیری و انجام تست پی سی آر و سریع به طور معنادار کمتر است.

استاندار زنجان  گفت: وضعیت کرونا در شهرستان‌ها تغییر یافته و این در حالی است که ۸۵ درصد فوت ناشی از ویروس کرونا در این استان در سالمندان و ۱۵ درصد نیز در جوانان دارای بیماری زمینه‌ای است که در پیک سوم بیماری اغلب مدیران زنجانی همراه خانواده‌های خود به این بیماری مبتلا شدند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.