یک دختر شش ساله از اتباع افغانستان ساکن در یکی از محله‌های کشکوییه رفسنجان براثر حمله سگ‌های ولگرد جان باخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، بنا به اعلام روابط عمومی اورژانس رفسنجان دختر بچه ای از اتباع کشور افغانستان دیروز براثر حمله سگ های ولگرد زخمی می شود مصدوم به درمانگاه کشکوئیه منتقل و سپس با آمبولانس به بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان منتقل شده است براثر این حمله به بازو، ران و گردن این کودک آسیب جدی وارد شده بود و مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد، اما بعد از ١۴ساعت فوت می‌کند.

به گفته مدیر گروه بیماری‌های واگیر و غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، در این شهرستان میزان حیوان گزیدگی ۲تا۲/۵ برابر بیشتر از میانگین کشوری است.

سیدمحسن نژاد قادری وجود باغ‌های پسته در حاشیه و حومه شهر و همچنین در روستاها ،نگهداری سگ‌های خانگی در ضبط‌های پسته و ساماندهی نکردن سگ‌های ولگرد را موجب افزایش آمار سگ گزیدگی در شهرستان رفسنجان دانست.

اوگفت: از فروردین تا آبان‌ماه امسال ۱۰۱۷حیوان گزیدگی شامل: سگ‌گزیدگی ۶۵۴مورد، گربه ۳۳۹مورد، حیوان‌های اهلی ۲۳ و حیوان وحشی ۱ مورد در این شهرستان گزارش شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا باید نگهداری سگ به هر دلیلی ممنوع شود :
- در شرایطی که خیلی از انسان ها به سختی گوشت تهیه میکنند غذای سگ پر از گوشت فروخته می شود.
- سگ گردانی در خیابان موجب وحشت برخی افراد میشود.
-سگ ها در منزل و خیابان ادرار و مدفوع میکنند حتی اگر تربیت شده باشند.
_ سگ ها پارس میکنند حتی اگر تربیت شده باشند و این امر آلودگی صوتی در محله ها و آپارتمان ها ایجاد کرده و مزاحم آرامش مردم است.
- نگهداری سگ موجب رونق توله کشی یا به اصلاح پرورش سگ می شود که عملی غیر انسانی است.
-سگ ها خطرناک هستند و سالانه تعداد زیادی از افراد را مجروح می کنند.
-بدن سگ مستعد انتقال بسیاری از بیماری ها و حشرات است مانند انگل ، کرم ، باکتری و کنه است.
Iran (Islamic Republic of)
h.r
۱۹:۱۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
این وضعیت در شهر کشکوییه مدت هاست حلاوت را از مردم گرفته و باید باترس و اظطراب در خیابان ها رفت و امد کرد مسئولین بی کفایت شهر هم اصلا به حرف هایشان عمل نکرده و فقط وعده های دروغ میدهند لطفا صدای ما را به نهادهای مربوطه برسانید