آیت الله جوادی آملی گفت: باید کشور را از گزند اختلاس نجومی محفوظ بداریم و قسط و عدل را اقامه کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  همایش بین المللی نقش اندیشه‌های عرفانی امام خمینی (ره) در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران با پیام تصویری آیت الله جوادی آملی به همت دانشگاه ادیان و مذاهب در قم برگزار شد.

آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید  در  پیام تصویری به این همایش با بیان این که امام راحل از معدود علمایی بود که فقه و عرفان را به درستی و توامان به کار گرفت و انقلاب اسلامی را ایجاد و جهانی کرد، گفت: مقام شامخ عرفانی امام (ره) به وضوح در نامه ایشان به گورباچف، قابل مشاهده است.

او با اشاره به اهداف متعالی بنیانگذار جمهوری اسلامی در برقراری حکومت اسلامی افزود: ادامه راه امام منوط به این است که جهانی فکر کنیم و جهانی سخن بگوییم.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: ما موظفیم نه بیراهه برویم و نه راه کسی را ببندیم ،باید کشور را از گزند اختلاس نجومی محفوظ بداریم و قسط و عدل را اقامه کنیم.

او افزود: راه امام (ره) این است که آسیب اقتصادی نداشته باشیم و رابطه‌ای سالم و عاقلانه با کشور‌هایی که تعدی به دیگران نمی‌کنند و مرموز نیستند برقرار کنیم.

آیت الله جوادی آملی با بیان این که اخلاق هدف و حکومت وسیله است، گفت: انقلاب اسلامی بر  این است که قرآن را جهانی کند و نه فقط ایران را بلکه جهان را از یوغ استکبار آزاد کند.

حجت الاسلام نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب هم در این همایش با بیان این که در عرفان اسلامی هم جنبه‌های فردی و هم جنبه‌های جمعی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: جوهره اصلی عرفان، زیر بار غیر خدا نرفتن و از غیر خدا بریدن است و امام خمینی (ره) برگرفته از همین مسئله با استکبار جهانی مبارزه کرد.

او با اشاره به این که عرفا اهل مبارزه با استبداد و استکبار هستند و به فرموده علامه طباطبایی راه ورود اسلام به غرب از طریق عرفان است، افزود: افرادی هم چون شهید آیت الله قدوسی، شهید آیت الله  بهشتی، مرحوم آیت الله مصباح یزدی و آیت الله جنتی با منش و مسلک عارفانه  مدرسه علمیه حقانی را پیش از انقلاب راه اندازی و اداره کرده اند.

این همایش یک روزه با سخنرانی دیگر اندیشمندان داخلی و دو اندیشمند لبنانی به صورت مجازی در موضوعاتی همچون تاثیرعرفان امام راحل بر جبهه مقاومت، عرفان جهادی، رابطه عرفان و سیاست و رسالت حکومت اسلامی در اندیشه عرفانی امام خمینی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار