رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: والدین باید اطلاعات سایبری خود را افزایش دهند تا بر فعالیت‌های آنلاین فرزندان خود در فضای مجازی نظارت بیشتری داشته باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ شاهین حسنوند رئیس پلیس فتا خوزستان با اشاره به اینکه والدین باید اطلاعات سایبری خود را افزایش دهند و نحوه استفاده از ابزار‌های هوشمند را فراگرفته تا بر فعالیت‌های آنلاین فرزندان خود در فضای مجازی نظارت بیشتری داشته باشند، گفت: ایمنی فرزندان از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های والدین در فضای مجازی بوده و به همین  منظور همراهی والدین و فرزندان در این فضا می‌تواند گامی مهم و اساسی در کنترل کودکان باشد.

او افزود: والدین می‌توانند برای کنترل کودکان از برنامه‌های محدود کننده فضای مجازی استفاده کنند و نرم‌افزار‌هایی وجود دارند که والدین می‌توانند برخی کلیدواژه‌ها را مسدود و جست‌وجو در اینترنت را محدود  و نیز فعالیت کودک خود را رصد کنند.

سرهنگ حسنوند با بیان اینکه دانش آموزان برای دانلود برنامه‌های ارتباطی باید حتما از منابع معتبر استفاده کنند، اظهار داشت: به کودکان آموزش دهید، هرگز نام، آدرس، رمز عبور، نام مدرسه و نام اولیا خود را در اختیار کسی قرار ندهند.

رئیس پلیس فتا خوزستان تصریح کرد: لازم است والدین نسبت به اهمیت حفظ حریم خصوصی، اطلاعات شخصی و خانوادگی در فضای مجازی به کودکان خود آموزش کافی را داده تا کودکان را از سوء استفاده مجرمان سایبری حفظ نمایند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: فضای مجازی ، پلیس فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.