عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه وزارت نیرو، دانشگاه آزاد، وزارت آموزش پرورش و... مجوز پیدا کردند تا نسبت به تغییر کاربری املاک و اراضی متعلق به خودشان در شهر‌ها اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران اظهار کرد: تذکر بنده مربوط به لایحه بودجه ۱۴۰۰ دولت، جمع‌بندی کمیسیون تلفیق مجلس، کاهش جدی درآمد‌های شهرداری های کشور و کاهش اختیارات شهرداری و شورا‌ها است.

وی ادامه داد: متاسفانه وزارت نیرو ، دانشگاه آزاد، وزارت آموزش پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت مجوز پیدا کردند تا نسبت به تغییر کاربری املاک و اراضی متعلق به خودشان در شهر‌ها اقدام کنند.

عضو شورای شهر تهران افزود: با این کار، اختیارات شورا و شهرداری‌های کشور سلب می‌شود و عوارض شهرداری کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: برای اولین بار این کار توسط وزارت آموزش و پرورش صورت گرفت، چون گفته بودند این وزارتخانه با مشکلات مالی مواجه شده است، دولت و مجلس هم این تصمیم را اتخاذ کردند و سکوت آن زمان، منجر شد که وزارت علوم و وزارت بهداشت هم نسبت به این موضوع اقدام کردند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تاکید کرد: امسال وزارت نیرو و دانشگاه آزاد اسلامی هم مجوز تغییر کاربری املاک خود را گرفته اند، بنده تذکر جدی خود را به دولت و مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنم که ما رفته رفته در آینده از نزدیک شاهد این خواهیم بود که همه نهاد‌ها و وزارت خانه‌ها این رویه را پیش بگیرند.

وی گفت: از رئیس شورا و شهردار تهران می‌خواهم تا اعتراض خود درباره این موضوع را به کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و دولت ابلاغ کنند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: شورای شهر ، املاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار