امام جمعه فهرج با اشاره به انفجارات خونین پس از تحلیف بایدن در عراق گفت: این تحرکات کور، حکایت از اجرای سناریو‌هایی برای احیای داعش دارد، آرزویی که آمریکا و مزدورانش باید به گور ببرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام رضا آقا ملایی امام جمعه شهرستان فهرج در خطبه این هفته با تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) به توجه اسلام به مقام والای زن اشاره کرد و گفت: در حقیقت، اسلام به زن ارزش و مقام داد.

او افزود: در طول تاریخ، دو گروه به زن ظلم کرده اند که یکی در دوران جاهلیت و دوم نیز استکبار جهانی بوده است که هر دو گروه جزو ناپاکان بوده اند.

حجت الاسلام آقا ملایی با اعلام اینکه در زمان جاهلیت برای زن ارزش قائل نبوده اند و دختران را زنده به گور می‌کرده اند، تصریح کرد: استکبار جهانی نیز به زن به عنوان یک کالا نگاه می‌کند و اهمیتی به جایگاه و شخصیت زن قائل نیست؛ این در حالیست که اسلام به زن ارزش، مقام و جایگاه داد.

امام جمعه فهرج با اشاره به اهمیت حجاب در جامعه تاکید کرد: حجاب اسارت و قید و بند نیست، بلکه آمده است تا از مقام زن حفاظت کند و در واقع، زن را مروارید و حجاب را صدف می‌دانیم.

حجت الاسلام آقا ملایی با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: بیانیه گام دوم انقلاب، سخنی موقتی و موسمی نبوده که بتوان با چند یادداشت و گفتگو حق آن را ادا کرد.

او با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب یک سند راهبردی است، تأکید کرد: باید به مثابه نقشه راه دهه‌های آینده آن را تبیین و در آن تأمل کرد و به دنبال برنامه ریزی بلند مدت بر اساس آن بود و در حقیقت، مبتنی بر آن، طرحی را برای آینده بسازیم و عملیاتی کنیم.

حجت الاسلام آقا ملایی گفت: باید هر یک از بند‌های این بیانیه را در دستور کار قرار دهیم و تمام مطالعات و فعالیت‌های خود را در راستای آن تنظیم کنیم و از حواشی و زوائد بپرهیزیم.

او افزود: چنانچه این موارد مداومت نیابد و استمرار نداشته باشد، انقلاب از وصول به اهداف و آرمان هایش باز خواهد ماند و گرفتار بیراهه‌ها خواهد شد، پس باید این خط را برجسته کرد و شاخص قرار داد تا خطوط دیگر جایگزین آن نشوند.

امام جمعه فهرج با اشاره به روی کار آمدن داعش در زمان دولت اوباما گفت: هیلاری کلینتون وزیر خارجه کابینه اوباما در کتاب خاطراتش، جنبش تکفیری‌ها را دست ساز دولت اوباما خواند و جوبایدن معاون اول این دولت بود.

حجت الاسلام آقا ملایی با اشاره به انفجارات خونین پس از تحلیف بایدن در عراق بیان داشت: این تحرکات کور فاقد هر گونه ارزش نظامی است و حکایت از اجرای سناریو‌هایی برای احیای داعش دارد، آرزویی که آمریکا و مزدورانش باید به گور ببرند.

او با اشاره به بیانات، ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) تصریح کرد: آمریکا نفع و منافع خودش را در شرایط کنونی بی ثباتی این منطقه می‌بیند، مگر آن وقتی که به طور کامل خودش را مسلط بر منطقه کند، تا قبل از آن، نفع آمریکا در بی ثباتی منطقه است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.