رئیس دولت الکترونیک وزارت کشور گفت: ۱۷ سامانه در وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌ها، در حوزه مدیریت شهری فعال هستند.

به گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر شجاعان رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور در دومین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و باز آفرینی  شهری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۷ سامانه در وزارت کشور، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها طراحی شده است که تمام آن‌ها در حوزه مدیریت شهری فعالیت می‌کنند، گفت: سه سامانه مهم در این زمینه رونمایی شده است که هر سه در حوزه توسعه و مدیریت کشور است و وزارت کشور تاکنون سامانه‌های یکپارچه‌ای را در حوزه ارائه خدمات شهری طراحی و اجرا کرده است و امروز هم در این نمایشگاه از سه سامانه مهم رونمایی شد.

رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور توضیح داد: یکی از این سامانه‌ها معاینه فنی است که به صورت یکپارچه به تمامی دستگاه‌های اندازه‌گیری مراکز معاینه فنی متصل است.

او ادامه داد: با استفاده از این سامانه می‌توانیم نیرو‌های انسانی  را یکپارچه کنیم.

شجاعیان به سامانه دیگری که در حوزه فناوری نوین و شهر هوشمند طراحی شده هم اشاره کرد و گفت: سامانه دیگر مربوط به سامانه ملی اطلاعات سفر است که در مجموعه وزارت کشور طراحی شده و تمامی تاکسی‌های اینترنتی که اخیراً توسعه پیدا کرده اطلاعات آن‌ها به صورت کامل و جامع در دیتا‌ها و سامانه این حوزه ثبت شده که نقش بسیار موثری در افزایش امینت و کیفیت سفر‌ها دارد.


بیشتر بخوانید


رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور در ادامه به سامانه سپند در مجموعه وزارت کشور هم اشاره کرد و گفت: این سامانه مربوط به پایش ناوگان رانندگان دانش آموزی است که هم اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا اثربخشی چندانی ندارد، اما این سامانه کاملاً دیجیتالی است و رانندگانی که در حوزه حمل و نقل دانش آموزی فعالیت می‌کنند به صورت کامل اطلاعات آن‌ها تحت کنترل این سامانه قرار می‌گیرد.

شجاعیان توضیح داد: این سامانه نقش موثری در حمل و نقل شهری دارد و اجرای این سامانه‌ها زمینه ساز اجرای شهر‌های هوشمند در این حوزه‌ها می‌شود.

رییس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور با بیان اینکه هم اکنون در مرحله‌ای هستیم که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تاکنون توانسته‌اند اقدامات بسیار موثری در حوزه توسعه سامانه‌ها انجام دهیم، افزود: هم اکنون این سامانه‌ها در حوزه‌های مختلف در حال اجرا است و امیدواریم بتوانیم با استفاده از این سامانه اقدامات لازم در حوزه شهرسازی را انجام دهیم.

شجاعیان در پایان بیان کرد: امیدواریم با IP هایی (نشانی اینترنتی)‌ که در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌دهیم آن‌ها از این ظرفیت استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
اگه راست می گویید یه فکری به حال طرح اقدام مسکن ملی کنید که مردم 40 میلیون 4 ماه و نیمه گذاشتن به حساب بانک مسکن اما خبری از محل اجرای پروژه در یزد هم نیست
آخرین اخبار