رئیس اداره بهزیستی مهاباد:

طرح غربالگری بینایی سنجی کودکان تا پایان اسفند ادامه دارد

یوسفی گفت: اجرای طرح غربالگری بینایی سنجی کودکان ۳ تا ۶ ساله تا پایان اسفند ماه در مهاباد تداوم دارد.

یوسفی رئیس اداره بهزیستی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: از آغاز اجرای طرح بینایی سنجی کودکان ۳ تا ۶ ساله در مهاباد، امسال ۳۰۰ کودک در این شهرستان تاکنون سنجش بینایی شدند.

او با اشاره به اینکه این طرح تا پایان اسفند ماه ادامه دارد، افزود: امسال برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تنها یک پایگاه ثابت شهری در جامعه معلولان مهاباد در خیابان شهریکندی در نظر گرفته شده است.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره بهزیستی مهاباد تصریح کرد: کودکان مشمول این طرح در سه مرحله شامل غربالگری اولیه و بینایی‌سنجی شرکت و در صورت حاد بودن به چشم پزشک ارجاع داده می‌شوند.

یوسفی با اشاره به اینکه هزینه معاینه کودکان در این طرح ۵۰ هزار ریال است، اضافه کرد: والدین برای مشارکت در این طرح با در دست داشتن اصل شناسنامه کودک خود به پایگاه‌های اجرای این طرح مراجعه کنند.

آمبلیوپی یا تنبلی چشم یک مشکل بینایی است که حدود ۲ تا سه درصد افراد جامعه گرفتار آن هستند و اگر به موقع درمان نشود باعث اثرات جدی بر زندگی آنان می‌شود.

در این بیماری یک چشم که به آن چشم تنبل یا آمبلیوپ می‌گویند، باعث می‌شود دید مرکزی به خوبی تکامل پیدا نکند.

اگر چه چشم آمبلیوپ ظاهری طبیعی و توانایی دیدن را دارد، ولی مغز این چشم را خاموش می‌بیند و تنها چشم بهتر را برای دیدن انتخاب می‌کند در صورت عدم درمان آمبلیوپی، کاهش دید تا آخر عمر باقی می‌ماند.

پیشگیری از تنبلی چشم و اختلال‌های بینایی به عنوان یکی از اهداف سازمان بهداشت جهانی تا سال ۲۰۲۰ تعیین شده‌است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.