تنبلی چشم کودکان را جدی بگیرید

کارشناس پیشگیری از معلولیت‌های اداره بهزیستی شهرستان مهاباد گفت: کودکان سه تا شش ساله مهابادی سنجش بینایی می‌شوند.

کمال کریمی کارشناس پیشگیری از معلولیت‌های اداره بهزیستی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: تمامی کودکان سه تا شش ساله این شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در قالب طرح پیشگیری از تنبلی چشم سنجش بینایی می‌شوند.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد گفت: سن طلایی تشخیص و درمان این بیماری قبل از شش سالگی بوده و والدین باید کودکان خود را در این سنین هر سال یک بار برای معاینه به پایگاه سنجش بینایی ببرند.


بیشتر بخوانید


کریمی با بیان اینکه در این طرح بیش از ۱۴ هزار و ۹۰۰ کودک غربالگری می‌شوند، افزود: کودکان مشمول این طرح در سه مرحله شامل غربالگری اولیه و بینایی‌ سنجی شرکت و در صورت حاد بودن به چشم پزشک ارجاع داده می‌شوند.

کارشناس پیشگیری از معلولیت‌های اداره بهزیستی شهرستان مهاباد اضافه کرد: هزینه معاینه تنبلی هر کودک ۵ هزار تومان بوده و برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی به صورت رایگان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان به صورت متمرکز و ثابت صورت می‌گیرد، اذعان کرد: والدین برای مشارکت این طرح با در دست داشتن شناسنامه کودک به پایگاه بلوار شهید شهریکندی روبروی ترمینال قدیم مراجعه کنند.

طرح پیشگیری از تنبلی چشم «آمبلیوپی» کودکان سه تا ۶ ساله در شهرستان  مهاباد آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه دارد.

انتهای پیام / س خ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.