بارش باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با تقویت سامانه بارشی فعال در منطقه بارش باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد.

اردلان محمدپور رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: این سامانه بارشی که از ۲ روز قبل وارد منطقه شده بود، تقویت شده و با خود افزایش ابر، رگبار باران بهار و رعد و برق را به همراه دارد و فعالیت آن تا روز شنبه هفته آینده تداوم دارد.

وی اضافه کرد: با توجه رگباری بودن بارش‌ها در برخی مناطق احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر نیز وجود دارد با فعالیت این سامانه بارشی در منطقه دمای هوای چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرده و در برخی مناطق احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد با اشاره بارش باران در برخی مناطق استان در شبانه روز گذشته نیز گفت: طی این مدت بیشترین بارش استان در خوی ۱۶.۶ میلی‌متر، چایپاره ۸.۳ میلی‌متر، تکاب پنج میلی‌متر، اشنویه ۴.۳ میلی‌متر، پیرانشهر ۳.۴ میلی‌متر، چالدران سه میلی‌متر، مهاباد ۱.۳ میلی‌متر، نقده، تکاب و سردشت نیز کمتر از یک میلی‌متر گزارش شده است.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دمای هشت درجه سانتی گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۳ و ۲۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.