سرانه کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: زیرساخت‌های کتابخانه‌های عمومی استان در حوزه دیجیتال باید توسعه یابد و محتوای مناسب در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی تولید شود.

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی  با اشاره به افزایش سرانه کتابخانه‌های استان، گفت: توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌های عمومی استان در حوزه‌های مختلف بخصوص در حوزه دیجیتال، مورد توجه جدی باشد.

وی اضافه کرد: با شناسایی این خلاء‌ها و احداث و اتمام کتابخانه‌های جدید در شهر‌های مختلف، شاهد افزایش سرانه فضای کتابخانه در استان به بالاتر از میانگین کشوری خواهیم بود.

معتمدیان همچنین بازسازی و نگهداری وضعیت موجود را مورد تاکید قرار داده و خاطرنشان کرد: فرمانداری‌های استان در زمینه تامین منابع مالی برای نگهداری و تجهیز کتابخانه‌های عمومی، به صورت سالیانه اعتبارات ویژه اختصاص دهند.

استاندار آذربایجان‌غربی به اهمیت استفاده کتاب دوستان از ظرفیت کتابخانه دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، مجتمع‌های فرهنگی و مساجد نیز اشاره کرده و افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان می‌تواند با مشاوره، نظارت و حمایت از این ظرفیت برای جامعه هدف موثر باشد.

وی همچنین اجرای پویش جمع‌آوری کتاب و استفاده در کتابخانه‌های عمومی را یادآور شد و اضافه کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان می‌تواند با اجرای این پویش، نسبت به جمع‌آوری کتاب‌های مازاد مردم اقدام کرده و این کتاب‌ها را در کتابخانه‌های عمومی در اختیار علاقمندان قرار دهد.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به اینکه برخی از مخاطبان کتاب امروزه از کتاب‌های دیجیتال استفاده می‌کنند، افزود: این مسئله ضرورت استفاده از کتابخانه‌های دیجیتال در محل کتابخانه‌های عمومی استان را بیشتر می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.