خسارت ۱۶ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال شاهد واردشدن ۱۶ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی استان بودیم، گفت: آسیب ناشی از سیل بیشترین مشکل را در مزارع گندم استان ایجاد کرد.

عبدالله فتح‌اله زاده معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به خسارت ۱۶ هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی استان، گفت: امسال بیشترین میزان خسارت در محصولات گندم بوده که بیشترین آنها در شهرستان ارومیه ثبت شده است.

وی اضافه کرد: امسال فقط خسارت سیل حادث‌ شده و آتش‌سوزی، سرمازدگی و تگرگ گزارش نشده که با توجه به این امر، در مقایسه با پارسال وضعیت تاکنون مطلوب بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و اموراقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: ۵۹۶ هکتار اراضی دیم گندم و نخود به ارزش ۱۰۷ میلیارد ریال در شهرستان ارومیه، یک جایگاه دامی به ارزش سه هزار و ۳۰۰ میلیون ریال در شهرستان سلماس و ۶۰ کلنی زنبور عسل به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیون ریال در شهرستان ارومیه دچار خسارت شده اند.

فتح‌اله زاده تصریح کرد: میزان کل خسارت اراضی زراعی و باغی در پارسال هم طبق ارزیابی‌ها بیش از ۳۹ هزار هکتار سطح و ارزش ریالی آن بیش از ۱۶ هزار میلیون ریال بود، اراضی زراعی دیم هم شامل ۱۴ هزار و ۲۸۵ هکتار با خسارت ۱۵۴ هزار و ۹۴۱ میلیون ریال و اراضی زراعی آبی به مساحت سه هزار و ۵۳۵ هکتار و خسارت ۵۹۹ هزار و ۸۲۸ میلیون ریال بوده است.

وی بیان کرد: اراضی زراعی باغی شامل حدود ۲۲ هزار هکتار و با میزان خسارت بیش از ۱۵ هزار میلیون ریال بوده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: این خسارت‌ها بیشتر به محصولات دیم و به میزان ۶۰ تا ۷۰ درصد و به درختان هسته دار حدود ۷۰ درصد وارد شده است.

فتح اله زاده در ادامه گفت: بیمه اراضی باغی در سطح ۱۱ هزار هکتار و بیمه اراضی زراعی بیش از ۲۰۲ هزار هکتار بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.