کلنگ زنی مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در مهاباد

مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست با همت خیران مهابادی در شهرستان مهاباد، کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست ژیوان که با همت خیران مهاباد ساخته می‌شود، امروز با حضور مسئولان مهاباد کلنگ زنی شد.

این ساختمان که ۵۰۰ متر مساحت دارد، قرار است تا انتهای سال ۱۴۰۰ احداث شود.

کودکان بی‌سرپناه، فرشته‌های کوچکی هستند که در سرپناهی به نام خانه کودکان و نوباوگان "ژیوان" مهاباد در آذربایجان غربی، چشم انتظار مهر و محبت و در آرزوی حضور در کانون یک خانواده گرم هستند.

مهران یوسفی رئیس اداره بهزیستی مهاباد در رابطه با کودکان بد سرپرست اظهار کرد: برخلاف باور‌های موجود در جامعه شرایط فرزندخواندگی به هیچ عنوان سخت نبوده و بلکه تسهیل هم شده و انجام امور اداری مربوط به فرزند خواندگی در کوتاه‌ترین زمان ممکن با تسریع در پیگیری امور برای امر خیر فرزندخواندگی در دستور کار قرار دارد.

یوسفی افزود: ثبت ثلث اموال به نام کودک، واگذاری کودک همجنس به والدینی که یک فرزند دیگر دارند و در نظر داشتن سن والدین برای واگذاری فرزندان بهزیستی به خانواده‌ها برخی از شرایط فرزند خواندگی برای آسایش و آرامش کودکان در خانواده‌های جدید است.

او اضافه کرد: هر خانواده‌ای که درخواست فرزندخواندگی داشته باشد می‌تواند در سایت بهزیستی ثبت نام کرده و مراحل اداری آن را به ترتیب طی کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه قبول فرزندخواندگی برای نوزادان بیشترین متقاضی را دارد افزود: در یکسال گذشته چهار کودک در این شهرستان به خانواده‌های واجد شرایط واگذار شده است و هم‌اکنون نیز ۳۷ زوج در نوبت واگذاری قرار دارند.

یوسفی گفت: علاوه بر این به دختران مجرد بالای ۳۰ سال نیز کودکان همجنس از سوی بهزیستی تحت قانون و مقررات لازم در این زمینه واگذار می‌شود.

او اذعان کرد: کودکانی که برای فرزندخواندگی از سوی اداره بهزیستی معرفی می‌شوند نیاز به آرامش و محیطی امن دارند و طی مراحل اداری از سوی بهزیستی برای فرزندخواندگی تنها به دلیل ایجاد شرایط مناسب در خانواده جدید برای کودکان معرفی شده از سوی اداره است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.