رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توضیحاتی در خصوص شیوع بیماری هپاتیت A در خوزستان و مشاهده ۱۴ بیمار در روستای لالب باغملک ارائه داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز فرهاد ابول نژادیان گفت: طی یک ماه اخیر ۱۴ نفر از اهالی روستای لالب شهرستان باغملک که بیشتر آن‌ها کودکان زیر ۱۰ سال هستند، با علائم زردی، اسهال، استفراغ و درد شکمی شناسایی شدند و مداخلات درمان قرار گرفتند.

او با بیان اینکه از این تعداد، ۱۰ بیمار درمان و ترخیص شده اند و ۴ بیمار در بیمارستان بستری هستند، افزود: همه مبتلایان نسبت خانوادگی دارند و محل سکونت آن‌ها نزدیک به یکدیگر است.


بیشتر بخوانید


ابول نژادیان درخصوص علت شیوع بیماری هپاتیت A در روستای لالب بیان داشت: حدود یک ماه پیش کودکی از استان مجاور با علائم اسهال و استفراغ به بیمارستان باغملک مراجعه کرد که پس از درمان به منزل یکی از اقوام خود در همین روستا سکونت یافت و این اقدام موجب انتشار بیماری در روستا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصرح کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته از ۲ روستای مجاور هم که دارای انشعاب آب مشترک هستند یکی از روستا‌ها کاملا عاری از این بیماری است، اما در روستای دیگر موارد مبتلا به هپاتیت A مشاهده شده است.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: پس از گزارش اولیه در روستای لالب تیم‌های واکنش سریع مرکز بهداشت شهرستان و معاونت بهداشت استان خوزستان با حضور در منطقه درگیر به صورت روزانه مبادرت به بیماریابی فعال و خانه به خانه در سطح روستا و مراقبت و آموزش به موارد جدید کردند، همچنین طی این مدت اقدامات و هماهنگی لازم در خصوص کلرسنجی آب شرب، کنترل آب آشامیدنی، لایروبی و آهک پاشی به صورت روزانه انجام شده است.

بیماری هپاتیت A یکی از بیماری‌های ویروسی است که از طریق مواد غذایی و آب آلوده یا تماس نزدیک با فرد آلوده انتقال می‌یابد که شایعترین علامت بیماری زردی است و برای پیشگیری از ابتلا به بیماری رعایت بهداشت فردی، شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون به خصوص بعد از استفاده از سرویس بهداشتی و همچنین مصرف آب و مواد غذایی سالم توصیه می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.