سرپرست مرکز بهداشت باغملک گفت: با سفر ۲ کودک مبتلا به بیماری هپاتیت A به روستای لالب، تعدادی از اهالی روستا به این بیماری مبتلا شدند.

محمد افکارده سرپرست مرکز بهداشت باغملک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در خصوص شیوع بیماری هپاتیت A در روستای لالب باغملک گفت: در تاریخ ۲۸ آذرماه ۱۳۹۹، ۲ کودک مبتلا به هپاتیت A از استان همجوار، چند روز در این روستا مهمان بودند که به دلیل  رعایت نکردن بهداشت فردی، بیماری به اطرافیان و همسایگان انتقال یافت.

او با بیان اینکه از تاریخ فوق تاکنون تعداد خیلی کمتری بیمار داشتیم و حدود ۹۰ درصد این بیماران بصورت سرپایی و بستری درمان شدند، افزود:  تعداد بسیار اندکی از افراد مبتلا در بیمارستان بستری هستند و  این خبر که ابتلا به علت آب آلوده بوده، تکذیب می شود.

افکارده اظهار داشت: تیم واکنش سریع شامل کارشناسان بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌ها به محض اطلاع از موضوع در محل حضور پیدا کردند و کلرسنجی و نمونه برداری میکروبی آب انجام شد که نتیجه کلرسنجی و نمونه برداری میکروبی آب مطلوب بود و بهورز این روستا روزانه کلرسنجی آب را انجام می‌دهد و در این مدت کلرباقی مانده آب مشکلی نداشت و هیچ نگرانی از آب شرب روستا وجود ندارد.

سرپرست مرکز بهداشت باغملک  تصریح کرد: هماهنگی لازم با مسئول آبفای شهرستان و آبدار روستا برای کلرزنی منظم آب انجام شد و با هماهنگی با دهیار روستا جداول روباز روستا، لایه روبی و با شیر آهک گندزدایی شدند، همچنین در این مدت پرسنل بهداشت چندین روز به صورت چهره به چهره و درب منازل آموزش‌های لازم را برای کنترل و پیشگیری بیماری به اطرافیان و خانواده‌ها و همسایگان ارائه کردند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بازدید مشترکی با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرماندار، بخشدار مرکزی، سرپرست مرکز بهداشت و کارشناسان مرکز بهداشت انجام شد، گفت: باتوجه به اینکه این بیماری از طریق دست، غذا و رعایت نکردن بهداشت فردی سرایت پیدا می‌کند، رعایت بهداشت فردی و شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون توصیه می‌شود.  

 انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.