رئیس مرکز بهداشت خوزستان بر ضرورت توجه مسافران نوروزی به سالم بودن آب شرب مصرفی خود تاکید داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شکرالله سلمان‌زاده، رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: به مسافران و گردشگران نوروزی توصیه می‌شود به هیچ وجه از آب خام، آب چشمه، آب رودخانه، رود، آب شیر و مخازن نامطمئن استفاده نکنند واز آب شرب بسته‌بندی شده استفاده کنند یا آب شرب مورد نیاز خود را یا از منزل به همراه داشته باشند.

وی بیان داشت: در سال‌های قبل در میان مسافران نوروزی به دلیل مصرف آب شرب غیربهداشتی شاهد اپیدمی‌های بیماری‌های مختلفی از جمله هپاتیت A و انواع عفونت‌های روده‌ای بودیم.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: نظارت‌ها و بازرسی‌های بهداشتی به صورت تشدید یافته از 15 اسفند امسال تا 15 فروردین 97 انجام می‌شود و بازرسی از مراکز و اماکن تهیه و توزیع و عرضه غذا نمونه‌برداری از آب مراکز عرضه و فروش آب شرب در قالب طرح سلامت نوروزی وزارت بهداشت صورت گرفت.

وی تاکید کرد: خطر غرق‌شدگی در شناگاه‌های غیررسمی، ابتلا به بیماری‌های بسیاری از جمله بیماری‌های پوستی، گوارشی، ریوی و چشمی در پی شنا در شناگاه‌ها محتمل است و مسافران و گردشگران باید از شنا در شناگاه‌های غیر رسمی چه رودخانه‌ها و چه استخر و کانال، اکیدا خودداری کنند و تنها به شناگاه‌های رسمی که تابلوی مرکز بهداشت در کنار آنها نصب شده و آب این شناگاه‌ها چه از لحاظ شیمیایی و چه از لحاظ میکروبی تأیید شده است، بروند. نیروهای نجات غریق نیز در جوار این شناگاه‌ها مستقر هستند و در صورت لزوم وارد عمل می‌شوند.

سلمان‌زاده گفت: از شهروندان می‌خواهیم در صورت مواجهه با هرگونه تخلف و یا مشکلات بهداشتی در مراکز تهیه، توزیع و عرضه غذا و همچنین مراکز استراحتگاهی یا عمومی و یا تفریحی، فورا مراتب شکایت خود را با سامانه تلفنی 190 در میان بگذارند تا در اسرع وقت به شکایت آنها پاسخ داده شود.

انتهای پیام/م

برچسب ها: آب شرب ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.