مهرزاد خرد:

نقشه ۹۰ درصد از اراضی کشاورزی فارس دیجیتالی شد

مجری راه اندازی سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی کشور گفت: تا کنون ۹۰ درصد از اراضی کشاورزی در استان فارس دیجیتالی شده که نیازمند به روز رسانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجری راه اندازی سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی کشور در نشست ویدئو کنفرانسی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، گفت: با کمک اطلاعات توصیفی برگرفته از سامانه‌های پهنه بند‌ی تا به امروز نزدیک به ۱۲ میلیون هکتار نقشه‌های اراضی کشاورزی کشور دیجیتالی شد ه است.

مهرزاد خرد، دیجیت کردن نقشه‌های اراضی کشاورزی را بستری برای برنامه ریزی‌های دقیق‌تر در آینده توصیف کرد و گفت: به همین منظور تا کنون ۹۰ د رصد از اراضی کشاورزی در استان فارس دیجیتال شده که نیازمند به روزرسانی است.

به گفته او، در این طرح، اطلاعات مربوط به تولید در تک تک قطعات کشاورزی ثبت و به هر قطعه زمین کشاورزی کد یونیک تعلق می‌گیرد. مالک آن نیز کد ملی د ارد و برای محصول تولیدی، کدینگ جهانی و ملی کد تعریف می‌شود.

خرد ادامه داد: در این سیستم به راحتی قابل تشخیص است که چه محصولی توسط چه شخصی و در کدام زمین تولید شده است.

مجری راه‌اند ازی سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی کشور اظهار کرد: این پایگاه قطعا در یکی دوماه آینده شکل می‌گیرد و مدیریت، تحقیق، پژوهش و آموزش در بخش کشاورزی را تسهیل می‌کند.

حسین پژمان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز گفت: با کمک کارشناسان پهنه این سیستم به روز رسانی می‌شود تا به سمت کشاورزی یکپارچه و هوشمند حرکت کنیم.

او اظهار کرد: با اجرای طرح مذکور به سمت زمین محور شدن حرکت می‌کنیم که اگر نهاده‌ای در اختیار کشاورزی قرار گرفت این نهاده برای زمین مشخصی باشد و بر اساس تیم مشخصی ضریب خطا‌های ما پایین می‌آید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.