۱۲۴۰ تن نهاده دامی در گراش فارس توزیع شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: مشکلی در تامین نهاده‌های دامی در این شهرستان وجود ندارد و در ۹ ماهه امسال، افزون بر یک هزار و ۲۴۰ تن نهاده دامی با قیمت مصوب بین مرغداران و دامداران این منطقه توزیع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن مرادی با بیان اینکه ۱۲۴۰ تن نهاده دامی در گراش فارس توزیع شد، گفت: این نهاده‌های توزیع شده را شامل جو، ذرت، سویا و سبوس عنوان کرد و افزود: هدف از توزیع نهاده‌های دامی حمایت از تولیدکنندگان و تامین امنیت غذایی مصرف کنندگان است.

او تصریح کرد: اختصاص این نهاده‌ها در دامداری‌ها بر اساس ثبت نام در سامانه هویت گذاری دام بوده و مرغ داران نیز برای بهره مندی و تامین نهاده مورد نیاز باید در سامانه بازارگاه نام نویسی کنند.
 
مرادی یادآور شد: با توجه به شرایط و نوسانات شدید قیمت تمام تلاش براین است که توزیع نهاده‌ها عادلانه و در راستای پشتیبانی و حمایت از تولید صنعت دام و طیور باشد.
 
او افزود: البته به دلیل نبود کارخانه تولید خوراک دام و طیور و شرکت‌های تعاونی دامداران و مرغ داران در سطح شهرستان گراش همواره مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که هم اینک و بنا به ضرورت برخی تعاونی‌های تولیدی در شهرستان نیز وارد بازار توزیع و جذب این نهاده‌ها شده اند که جهاد کشاورزی نیز حمایت‌های لازم را با این تعاونی‌ها انجام داده است.
 
مدیر جهاد کشاورزی گراش همچنین با اشاره به اهمیت راه اندازی تعاونی‌های دامداران در شهرستان و تشویق سرمایه داران و افراد جویای کار به ایجاد کارخانه تولید خوراک دام نیز گفت: این واحد‌های تولیدی می‌توانند علاوه بر تامین نیاز دامداران اشتغال زایی خوبی نیز در منطقه ایجاد کنند.
 
مرادی تصریح کرد: شهرستان گراش دارای ۱۶ واحد دامداری صنعتی و یک هزارو ۴۱۲ دامداری سنتی و همچنین سه واحد مرغداری صنعتی فعال با ظرفیت تولید حدود ۷۰ هزار قطعه مرغ گوشتی است.
 
او همچنین ظرفیت تولید سالانه گوشت قرمز و مرغ در قالب این واحد‌های صنعتی دام و طیور در شهرستان گراش را نیز به ترتیب یک هزار و ۴۰۰ و ۵۰۰ تن عنوان کرد و گفت:در مجموع افزون بر ۷۰ هزار راس دام و سبک و سنگین در این شهرستان وجود دارد که حدود ۶۴ هزار راس آن دام سبک است.
 
شهرستان گراش در فاصله حدود ۳۶۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.