قادری گفت: واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی کرونا تأییدیه بهداشت جهانی ندارند واز نظر استراتژیک واکسن‌های خارجی قابل اعتماد نیستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ابراهیم قادری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان عصر امروز در نشست هم‌اندیشی دستگاه‌های مجری طرح شهید حاج قاسم سلیمانی  با بیان اینکه واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی تأییدیه بهداشت جهانی ندارند، گفت: از نظر استراتژیک واکسن‌های خارجی قابل اعتماد نیستند و در بیشتر مواقع برای تست بر روی ملت دیگر کشور‌ها عرضه می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان سخنان رهبری مبنی بر ممنوعیت واردات واکسن کرونایی از انگلیس و امریکا را یک تصمیم استراتژیک دانست و گفت: این تصمیمات کاملا پایه علمی دارد و نباید در مقابل آن جبهه‌گیری شود.

او افزود: هر کشوری باید متکی به خودش باشد و این را مطمئن باشید که هیچ کشور و دولت خارجی دلش به حال ایران نسوخته و نمی‌سوزد و ما باید از واکسن ایرانی کرونا حمایت کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: چگونه می‌توان به کشور‌هایی اعتماد کرد که در وضع تحریم‌های مختلف علیه ایران بیشترین نقش داشته‌اند و بعد از خرید واکسن خارجی چه تضمینی وجود دارد که آن را در اختیار ما قرار دهند.

قادری در بخش دیگری از سخنان خود به بیان اطلاعاتی در زمینه اجرای طرح شهید سلیمانی در استان اشاره کرد و یادآور شد: تا امروز توسط تیم‌های رهگیری بیش از ۶ هزار نفر به صورت حضوری و ۴۹ هزار نفر نیز به صورت تلفنی بررسی و کنترل شده‌اند.

او بیان کرد: در این مدت ۱۴ هزار تست از افراد مشکوک و در تماس با بیماران کرونایی انجام شده که ۳ هزار و ۷۱۱ مورد مثبت به ثبت رسیده و یک هزار و ۳۳۲ نفر نیز در منازل ویزیت شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اگر به وضعیت امروز نگاه کنیم می‌بینیم که آمار‌ها نسبت به یک ماه قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی بهبود یافته و ۸۲ درصد کاهش بستری، ۸۵ درصد کاهش فوت و ۷۷ درصد کاهش تعداد بیماران را داشته‌ایم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.