معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس آمار اعلامی وزارت بهداشت شهرستان سنندج همچنان در جمع ۶۴ شهر قرمز کرونا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص وضعیت کرونا در شهرستان‌های استان کردستان
گفت: مناطق زرد با خطر شیوع متوسط، نارنجی پرخطر و قرمز خیلی پر خطر به شمار می‌آیند.

او افزود: مناطقی در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند که در ۲ هفته اخیر متوسط بستری روزانه افراد مبتلا به ویروس کرونا در آن‌ها به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بیشتر از سه نفر باشد.

قادری اضافه کرد: در شهر‌هایی که تغییر وضعیت داده و اینک در شرایط نارنجی هستند از شنبه محدودیت‌های کرونایی با توجه به وضعیت جدیدشان اجرا و اعمال خواهد شد.

او یادآور شد: در شهر‌های نارنجی گروه‌های شغلی ۳ و ۴ ممنوعیت فعالیت دارند و مراکز تجمعی و مشاغل شامل پاساژ‌های سرپوشیده، تالار‌های پذیرایی و برخی اماکن فرهنگی و مذهبی تعطیل هستند و بقیه مشاغل باز خواهند بود همچنین حداکثر یک دوم کارکنان در محل کار حاضر خواهند شد.

قادری تاکید کرد: مردم باید همچنان از تردد‌های غیرضروری، تجمع در اماکن عمومی، دورهمی و مهمانی و حضور در مراسم عروسی و ختم به صورت جدی خودداری کنند در غیر این صورت وضعیت دوباره قرمز شده و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ در استان افزایش پیدا می‌کند.

اوگفت: در صورتی که مردم همانند قبل از اعمال محدودیت‌ها نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی توجه باشند، موج شدید دیگری از کرونا یک و نیم تا ۲ ماه آینده استان را در بر می‌گیرد.

قادری بر ضرورت و نحوه خود اظهاری از طریق ارتباط با سامانه تلفنی ۴۰۳۰ و سامانه اینترنتی www.salamat.gov.ir تاکید کرد و افزود: مهمترین علت افزایش شمار مبتلایان در استان، تشدید گردش ویروس کرونا و سرایت آن به درون نکات بهداشتی مشارکت کنند.

او با تاکید بر اینکه شیب کاهشی بیماری نباید باعث احساس امنیت از ابتلا شود، یادآور شد: با وجود کنترل بیماری، نمی‌توان گفت که کرونا در این شهر‌ها به اوج نمی‌رسد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه کردستان اضافه کرد: کنترل بیماری به رفتار مردم و مسوولین بستگی دارد و اگر دستورالعمل‌های بهداشی جدی گرفته شود تا زمان کشف و تولید واکسن کرونا حتی اگر چند سال هم طول بکشد، می‌توان با این ویروس زندگی کرد و به آن مبتلا نشد.

استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و کتمان نکردن بیماری و ماندن در خانه به مدت ۱۰ روز در صورت ابتلا، از جمله اصلی‌ترین توصیه‌های قادری به مردم است.

قادری اظهار داشت: اگر مردم به توصیه‌ها توجه کافی داشتند، موج فعلی هم بوجود نمی‌آمد و حالا هم اگر به کاهش آمار خوش خیال باشیم و ماسک را کنار بگذاریم، قطعا بیماری اوج می‌گیرد و چه بسا بسیار شدیدتر از موج فعلی باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.