فراخوان جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از انتشار فراخوان دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بهروز مرامی معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه  جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر بزرگ‌ترین رویداد تخصصی در عرصه مد و لباس کشور است، گفت: این جشنواره رویدادی فراگیر در حوزه هنر- صنعت مد و لباس است که در راستای تحقق مفاد ماده ۳ قانون ساماندهی مد و لباس، هرساله به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

او، بیان کرد: امسال نیز جشنواره  بین المللی مد و لباس فجر دهمین دوره خود را با ۱۱ هدف از جمله تحقق اصول و سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه مد و لباس و صیانت از حقوق و ارج نهادن به کوشش‌های طراحان، فعالان، پیشکسوتان و دست‌اندرکاران هنر- صنعت مد و لباس برگزار می‌کند و بخش‌های اصلی جشنواره در گرایش‌های طراحی (مسابقه و نمایش)، علمی- پژوهشی، صنعت و فناوری‌های نوین، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها، خانه‌های مد و مؤسسات مد و لباس، استان‌ها و اقوام (به‌صورت غیرمتمرکز در سراسر کشور) و بخش بین‌الملل، است.

مرامی،  با تاکید بر عناوین جشنواره در بخش مسابقه (رقابتی) را طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی جواهرات و زیورآلات، طراحی کیف و کفش، چادر، پوشش سر و مسابقه زنده طراحی تصریح کرد: در بخش مسابقه زنده طراحی (ایده تا اجرا) نیز هنرمندان در بخش‌های لباس اجتماع بانوان، طراحی چادر و مانتو عبایی، لباس اجتماع آقایان، طراحی پارچه، طراحی کیف و کفش و طراحی زیورآلات به رقابت می پردازند.

معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس ، ادامه داد:  بخش غیررقابتی جشنواره دهم مد و لباس فجر نیز شامل بخش‌هایی مانند ویترین ملی لباس، ویترین ملی زیورآلات و ویترین ملی کیف و کفش است که علاقه‌مندان برای حضور در این جشنواره تا ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۹ فرصت دارند که آثار خود را بر اساس ضوابط اعلام شده ارسال کنند.

دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر ۲۵ بهمن تا اول اسفند ماه سال جاری در بوستان گفتگو به نشانی تهران، بزرگراه شهید چمران، مجتمع نمایشگاهی شهرداری تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار